Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi 240/250KM LF

98742
Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi 240/250KM LF

Silniki Ford 2.0 / 2.3 EcoBoost są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover
  • Volvo

Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi o mocach 240KM-250KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa. Pierwsza odmiana 203 KM przy 6000 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 300Nm a odmiana 240KM przy 6000ob/min generuje maksymalny moment obrotowy 340Nm. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2.


Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

Wady

  • spalanie w mieście
  • drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.9)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

56%
6%
11%
3%
14%
6%
6%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

24.10.2024 Ford Edge
(5.0)
Opinia: Silnik niewypał, wada konstrukcyjna w tulejach bloku opadają oraz pękają, tak samo pękają też bloki jak i głowice
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Ładna praca
Wady: Pękające bloki i głowice Pękające tuleje oraz opadają
  • Silnik: 245km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 82000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
09.10.2024 Fusion 2018
(9.3)
Opinia: Użytkuje Fusiona z 2018 roku. Silnik ok, ma moc i jazda nie męczy, natomiast sama skrzynia biegów 6f35 nie jest idealna i potrafi szarpać i jest lekko mówiąc wolna ale podobno jest zdecydowanie bardziej żywotna jest niż jej odpowiednik powershift. Ogólnie auto bardzo ok. Spalanie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc
  • Silnik: 240
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 111000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
30.03.2024 Ford Fusion Usa
(9.3)
Opinia: Super silnik, leje paliwo, wymieniam olej i jeżdżę. Długo szukałem dobrego silnika i znalazłem:)
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, trwałość, kultura pracy
Wady: Spalanie, ale coś za coś:)
  • Silnik: 240
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 42000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam