Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost z rodziny Sigma o mocach 120, 150, 160 lub 182KM to jednostka, którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku. Zastąpiła starszą odmianę 1.6 Ecoboost, która była bardzo awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.
Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji, lepsze osiągi oraz niską awaryjność. Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania. Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji. Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent.
W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 6) | (8.4) |
Trwałość | 7.8/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.5/10 |