Silniki Alfa Romeo TBi / JTS są stosowane w samochodach marki
Silnik Alfa Romeo 3.2 V6 JTS o mocy 260KM miał zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera. Silnik widlasty, sześciocylindrowy z wtryskiem bezpośrednim. Niestety konstrukcja silnika jest zbyt skomplikowana i kosztowna w naprawach, ponadto spalanie jest dosyć wysokie a montaż instalacji LPG nie jest zalecany. Poza tymi mankamentami jednostka może zaspokoić wybrednych kierowców szukających sportowych doznań, będą zadowoleni. Silnik o świetnej dynamice, bardzo wysokiej kulturze pracy i pięknym brzmieniu.
Opinia:
To jest chyba jeden z najgorszych silników jakim jeździłem. Dźwięk ok, ale przy seryjnym wydechu nie powala. Na tym koniec plusów. Osiągi mocno przeciętne. Nowoczesne TSI po programie objeżdżą tego JTSa jak chce. Bezzasadnie paliwożerny. Spalanie nieadekwatne do osiągów. Awaryjny. Nietrwały rozrząd, panewki, nagar w
głowicach. Trudny w serwisie. Upchane pod maską tak, że nawet świece trudno wymienić. Masa przodu samochodu jest za duża. Wszystko jest na przodzie - silnik, skrzynia, akumulator. Na tył idzie nierozbieralny wał napędowy (kolejna perełka tego auta). Stanowczo odradzam ten silnik.
4.0/10
1.0/10
4.0/10
Zalety:
Ewentualnie dźwięk
Wady:
Awaryjność
Koszty serwisu
Brak części zamiennych
Bardzo wysokie spalanie
Idiotyczne rozwiązania konstrukcyjne
Silnik:
3.2 jts
Rocznik:
2007
Przebieg:
110000
Spalanie:
15.0 l/100km
Odradzam
11.11.2022Alfa Romeo 159 - 3.2 JTS
(8.7)
Opinia:
Mam od niedawna i jestem zajarany. Wszystko sobie porobiłem po zakupie, olej na droższy, filtry sportowe, świece, olej w skrzyni i kilka innych rzeczy... niecałe 1300zł i jazda jest niesamowita, brzmienie v6 (no wiem nie jest to busso) zajebiste jak dla mnie - przesiadka z
2.0 opc. Na mieście pierwsza jazda testowa opędzlował 14l z lekkim deptaniem, ale nocą, pusto i spokojnie ;) Petarda, ale mam ją dość krótko więc nic konstruktywnego nie mogę napisać żeby wymagającym nie mieszać w głowach. V6 odhaczone, mission complete.
9.0/10
7.0/10
10.0/10
Zalety:
Fajny głęboki dźwięk v6, przyspieszenie 7,5s jest git, nie taki drogi serwis jak go diabeł malował.
Wady:
jeszcze nie wiem, mi nic się nie przydarzyło, ale fakt kupiłem sprawdzone auto przez znajomego mechanika! Trochę to żre, w nowym tygodniu jadę na chipa może coś czarodziej wymyśli;-)
Silnik:
260 ti Q4
Rocznik:
2007
Przebieg:
234997
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
28.07.2021Brera
(5.5)
Opinia:
Ten silnik to konstrukcja Holdena (GM - symbol 10HM lub Z32SEE). AR zmieniło układ zasilania (wtrysk bezpośredni) oraz osprzęt. Był montowany w Oplu Antara oraz Chevy Captiva. W oplu doskonale współpracuje z LPG z uwagi na pośredni wtrysk paliwa, wzmocnioną głowicę pod bioetanol i hydrauliczną
regulacje luzu zaworowego. W alfie jest odwrotnie.
Wymiana oleju co max 10 tyś km i pilnowanie stanu na MAX utrzymuje silnik w dobrej kondycji.
10.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
Dzwięk, kultura pracy, pancerność.
Wady:
Paliwożerny. Jeśli zaniedbany, bardzo drogi w naprawie.
Silnik:
260
Rocznik:
2008
Przebieg:
200000
Spalanie:
14.0 l/100km
Polecam
29.06.2018Krzysiek
(4.3)
Opinia:
Silnik dość trwały pod warunkiem umiejętnej eksploatacji. Czyli częste wymiany oleju, wysoki stan oleju, nie piłowanie zimnego. Jednak jeśli już coś poważniejszego się w nim zepsuje... katastrofa finansowa. Zamienników praktycznie nie ma, ASO przestało wspierać ten model i nic już się do niego nie dokupi.
Ceny części jak już coś się znajdzie, zabijają. Trzeba albo dorabiać na wymiar, albo ściągać z za granicy. Mechaników znających się na tym silniku w zasadzie nie ma. Z usterek typowych, każdy prędzej czy później będzie musiał wymienić łańcuchy rozrządu (wytrzymują zwykle ok 130 000km), co wiąże się z kosztem minimum 5500zł na zamiennikach wątpliwej jakości (można wymienić rozrząd bez wyjmowania silnika, ale w sumie to lepiej wyjąć bo jest prościej niż grzebać w ograniczonej przestrzeni - słowa mechanika). Bardzo często padają panewki i wał korbowy. W tym przypadku zostaje tylko dorabianie panewek na wymiar, szukanie innego wału albo kombinacje z wałem z Cadillaca... Koszty? Lepiej nie mówić. Przez wtrysk bezpośredni głowice zarastają nagarem. Silnik z czasem traci osiągi, spalanie wzrasta. Wyczyścić da się to tylko po zdjęciu głowic... W każdym prędzej czy później będą do naprawy podpory wału napędowego - trzeba wał ciąć bo jest nierozbieralny, dorabiać nowe podpory, spawać, wyważać (ogólnie rzeźba i ok 3000pln). Odnośnie samej jazdy. Silnik nie powala osiągami. Auto jest dość szybkie, jednak nie tak jak byśmy tego chcieli i kompletnie nie tak jak wskazywałoby na to spalanie. Do 100km/h to tylko 7s, ale do 200km/h... 31s co jest wynikiem bardzo przeciętnym. Samochód jest ciężki a napęd dodatkowo zjada ok 1/4 mocy. Spalanie jest całkowicie nieadekwatne do osiągów. W trasie nie da się zejść poniżej 10L. Na początku w to nie wierzyłem, muszę jednak potwierdzić. Przeciętnie w normalnej trasie wychodzi ok 11L (bez autostrad). miasto - 16 i więcej w zależności co to za miasto. Z uwagi na wtrysk bezpośredni, montaż LPG jest utrudniony. Ostatecznie plusem silnika jest całkiem przyjemny dźwięk i fakt, że w erze wynalazków typu TSI, mamy w Alfie prawdziwe, atmosferyczne V6. Alfa z tym silnikiem to auto fajne, pod warunkiem, że nie jeździmy za dużo i nie oczekujemy super osiągów. Jest szybkie, ale nie przesadnie szybkie.
5.0/10
3.0/10
5.0/10
Silnik:
Alfa Romeo 159 260KM
Rocznik / Przebieg:
2008 135 000
Spalanie:
15.0 l/100km
Odradzam
12.01.2018Janusz
(8.3)
Opinia:
Silnik dla wymagających co lubią doznania,wbrew opinią silnik jest praktycznie bezawaryjny i mało problematyczny.Po długim pobycie w Włoszech i jazdą taka Alfą postanowiłem zakupić właśnie z tym motorem.Jest cudowny o nieprawdopodobnych możliwościach ,czasami sam nie wierzę jak odchodzę od innych na trasie.Niestety pali dużo ponad
10 to norma nie do zejścia po niżej.dla mnie nic dziwnego więc na to nie patrze.Auto kupiłem na jazdy na długich trasach i to w Europie a nie do miasta bo tam to się nie nadaje.Polecam dobry i bezawaryjny silnik