Silnik Alfa Romeo 2.0 JTS 166KM miał zastosowanie tylko i wyłącznie w samochodach marki Alfa Romeo 156, GT, GTV i Spider. Silnik z wtryskiem bezpośrednim jest rozwinięciem starszej konstrukcji 2.0 Twin Spark. Jednostka trwała, jednak wymagająca odpowiedniego eksploatowania a w szczególności tankowania dobrej jakości paliwa i przestrzegania terminu serwisu. Silnik boryka się z kilkoma poważnymi problemami taki jaka usterki wariatora zmiennych faz rozrządu oraz gromadzenie się nagaru na zaworach ssących typowe dla silników z wtryskiem bezpośrednim.
Kolejną bolączką są awarie rozrządu-zerwania paska, mechanicy szczególnie uczulają na przestrzeganie terminów wymiany co 60 tys/km. Niestety konstrukcja silnika jest zbyt skomplikowana i kosztowna w naprawach, ponadto spalanie jest dosyć wysokie a montaż instalacji LPG nie jest zalecany. Po za tymi mankamentami jednostka może zaspokoić wybrednych kierowców szukających sportowych doznań będą zadowoleni. Silnik jest bardzo dynamiczny, zrywny o bardzo ładnym brzmieniu a kultura pracy jest na najwyższym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 3) | (9.1) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 9.7/10 |