Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet o mocach 105, 120, 150 lub 155KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi.
Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Po za awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów.
Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM z Turbsprężarką firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 105KM (940 B1)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Alfa Romeo Giulietta FL 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Fiat 500L 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Linea 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Bravo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Tipo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II FL 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Lancia Delta III 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Bravo II 1.4 16V T-Jet 150KM (198 A1)
Lancia Delta III 1.4 16V T-Jet 150KM (198 A1)
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 16V 155KM (198 A1)
| Średnia (głosów: 10) | (8.9) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 8.7/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 105KM (940 B1)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Alfa Romeo Giulietta FL 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Fiat 500L 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Linea 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Bravo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Tipo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II FL 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Lancia Delta III 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Bravo II 1.4 16V T-Jet 150KM (198 A1)
Lancia Delta III 1.4 16V T-Jet 150KM (198 A1)
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 16V 155KM (198 A1)