Silnik 1.4 16V T-Jet o mocy 120KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI - pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Turbosprężąrka
Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.
Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 20.000.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM z Turbsprężarką firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 120KM 1,4 T-jet
Rocznik: 2018
Przebieg: 47000
Śr. spalanie: 11 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 88kW/120KM 1,4 T-JET
Rocznik: 2010
Przebieg: 114 tys
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 150 t-jet
Rocznik / Przebieg: 2008r. 104 tyś km
Średnie spalanie: 10 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Abarth Grande Punto 190KM
Rocznik / Przebieg: 2009, 135 tys km
Średnie spalanie: 7 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: bravo/ 120
Rocznik / Przebieg: 2010 / 340tyś
Średnie spalanie: 6.4 l/100km