Silnik Fiat 1.2 16V FIRE MPI 80KM

18987
Silnik Fiat 1.2 16V FIRE MPI 80KM

Silniki Fiat FIRE SPI / MPI są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

 Silnik Fiat 1.2 16V FIRE MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych na rynku, montowana w wielu egzemplarzach Fiata prze ponad 20 lat. Pierwsza odmiana 8-zaworowa weszła do produkcji w 1993 roku a jej odmiana 16-zaworowa o nazwie Super Fire w roku 1997r. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km.



Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarie uszczelki pod głowicą tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

Wady

  • problemy z przepustnicą
  • awarie alternatora
  • ubytki oleju
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 2.8 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
17%
0%
0%
50%
0%
33%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

22.10.2017 Paweł
(10.0)
Opinia: Ten silnik to chyba najlepszy podzespół w całym samochodzie. Przy pełnym obciążeniu wykazuje niedobór mocy, za to na pusto - rakieta. Od 2 tys. obr./min. ładnie i dosyć liniowo przyspiesza. Na niskich obrotach jest zdecydowanie żwawszy od Opli z silnikami do 1,4 16V. Zużycie paliwa
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fiat Albea 1,2 16V 80KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 89000km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.06.2017 Wlodek
(7.7)
Opinia: Rakieta to nie jest ale w gazie strasznie tanie w uzytkowaniu.Latem nawet 5,5lpg na 100km.Mam go od nowosci,na lpg przejechane 120000,i nic sie z silnikiem nie dzieje,sprawdzalem kompresje.Nawalila mi raz kopolka rozdzielacza,na czas wymiana swiec i przewodow WN i lata dalej!!!
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Palio Weekend 80KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 173000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam