Silnik Fiat 1.6 E-Torq o mocy 110 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 152Nm dostępny od 4500ob/min. Silnik o groźnie brzmiącej nazwie E-Torq wydawałby się nowoczesną konstrukcja jak przystało na erę downsizingu z turbosprężarką czy wtryskiem bezpośrednim, nic bardziej mylnego.
Silnik fiatowski to jednostka oparta na prostych rozwiązaniach z wielopunktowym wtryskiem co przekłada się na dużą trwałość, brak uciążliwych awarii jak równie łatwy montaż instalacji LPG. Jednak czy to wystarcza na dzisiejsze czasy? Niektórzy będą rozczarowani tym silnikiem, ma słabą dynamikę, niski moment obrotowy i dosyć wysoki poziom spalania. Na pewno dużym atutem tego silnika będzie jego trwałość i bezproblemowa naprawa w razie awarii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
LPG – możliwość kupna nowego auta w salonie z instalacja LPG
Średnia (głosów: 4) | (7.4) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 7.5/10 |
Dynamika | 5.8/10 |