Silnik Fiat 1.6 16V DOHC Torque o mocy 103KM miał zastosowanie w wielu modelach Fiata w latach 2000-2008. Jednostka bardzo popularna, z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku, często mylona z podobnym silnikiem o mocy 105 KM (Z16XEP) z Opla stosowanym od 2005 roku w Stilo. Konstrukcja bardzo trwała i mało awaryjna ale nie wolna od problemów. Jedna z nich to awarie przepustnicy, które objawiają się falowaniem na wolnych obrotach.
Silnik również boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak awarie alternatora oraz cewek. Musimy także pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km, oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za niską awaryjność oraz łatwy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 4) | (8.6) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 7.3/10 |