Silniki Nissan VVT / DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki
Silnik Nissan 2.0 16V o moc 140KM o oznaczeniu MR20DE to jednostka koncernu Nissan, która miała również zastosowanie w modelach Qashqai I, X-Trail II a także Renault Megane i Laguna. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz przyzwoity poziom spalania na trasie. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!!.Silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz niską awaryjność.
Opinia:
Mam ten silnik w lagunie 3 . Kupiona przy przebiegu 82 tys, założyłem od razu LPG i już mam najechane 145 tys bez żadnych napraw.Olej zmieniam co 10-12 tys.
10.0/10
9.0/10
8.0/10
Zalety:
Dosyć elastyczny, w miarę oszczędny ale przede wszystkim bezawaryjny
Wady:
Mógłby mieć kilka koni wiecej
Silnik:
140 KM/ 2 .0 benzyna
Rocznik:
2008
Przebieg:
145000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
02.10.2023Megane III
(9.3)
Opinia:
Posiadam ten silnik sprzężony ze skrzynią X-Tronic w Megane III. W ciągu 2 lat (60 tys km) wymieniłem tylko alternator, poza tym kompletnie bezawaryjny. Odkąd go mam jest założony gaz STAG 4 i pracuje z nim idealnie, żadnych regulacji zaworów nie robiłem i póki co
pracuje tak samo jak przed zakupem. Jeśli chodzi o spalanie - z każdym wciśnięciem gazu liczby rosną i to szybko, jestem świadomy tego, że automat będzie palił więcej, ale jest to jednak trochę za dużo jak na takie osiągi. Oczywiście dynamika jest dobra, z łatwością można wyprzedzać inne samochody.
Opinia:
Super silnik. Mam go w Renault Grand Scenic 3.
przy 200k przebiegu założony gaz. Po 3 latach nalatane już 270k bez najmniejszego problemu. Totalna bujda o musowej regulacji luzów zaworowych ( chyba że instalacje gazową zakładał Mirek z Januszem...).
Spalanie samochodu 7-8 gazu przy średniej prędkosci do
110km/h w trasie. 10-11 przy krótkich dojazdach w mieście. Oczywiście dodać trzeba spalanie benzyny w granicach 0,5-1,5L / 100km w zależności od temperatury :)
9.0/10
8.0/10
7.0/10
Zalety:
łańcuch rozrządu, bezproblemowy, spalanie w granicach normy,
Wady:
Sprzężenie z skrzynią CVT (trzeba się przyzwyczaić że działa jak skuter)
Silnik:
M4R (MR20DE)
Rocznik:
2009
Przebieg:
270000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
11.01.2022Nissan X-Trail 2,0 + LPG
(8.7)
Opinia:
Poniżej typowy złośliwy komentarz w dodatku gość pisząc go nie miał zielonego pojęcia o systemie regulacji luzów zaworowych w tym silniku, są w nim wymienne szklanki regulacyjne, a koszt rzekomej regulacji za 5000zł wyssał sobie z palca :-) Silnik bez problemów jeździ z LPG,
dobra instalacja, prawidłowy montaż, zestrojenie instalacji i wszystko działa jak trzeba
9.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
łańcuch rozrządu, dobra dynamika, współpracuje z LPG
Wady:
spore spalanie, dlatego warto zainstalować LPG
Silnik:
2,0 16V 140KM
Rocznik:
2010
Przebieg:
230
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
05.04.2021qashqai
(3.7)
Opinia:
nie nadaje sie do gazu stanowczo
5.0/10
1.0/10
5.0/10
Wady:
regulacja zaworow raz w roku srednio koszt do 5000zL