Silniki Suzuki SOHC / DOHC / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.3i 8V SOHC G13BA o mocy 68KM lub 70KM był montowany w samochodach Suzuki Swift III oraz Samurai. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.
Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą czy poboru oleju – tyczy się to większych przebiegów. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a silnik jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.
Opinia:
Ten silnik użytkowałem przez trzy lata w Swifcie auto służyło na dojazdy do pracy,silnik bezawaryjny mało palący i to wszystko,osiągi marne i dynamika na bardzo niskim poziomie.Jedyny mankament to że silnik brał olej i trzeba było wozić ze sobą zawsze butelkę oleju. Sprzedałem przy przebiegu
230.tys i wiem że auto jeszcze trochę jeździło bezawaryjnie.Jak ktoś szuka auta na dojazdy do pracy zakupy to silnik idealny i tani w utrzymaniu.