Suzuki

Silnik Suzuki 1.3 16V VVT 90KM-94KM M13A

31739
Silnik Suzuki 1.3 16V VVT 90KM-94KM M13A

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.3 16V VVT M13A o mocy 90, 92, lub 94KM znajdziemy pod maską Suzuki Wagon R+, Ignis II, Swift IV, Liana a także Subaru G3X Justy. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Konstrukcja silnika bardzo trwała o niskiej awaryjności. Silnik charakteryzuje się dużą niezawodnością oraz niskim poziomem spalania. Jest możliwość instalacji LPG lecz silniki montowane na kraje europejskie mają słabszą głowicę co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys km. Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta jednostka
  • niska awaryjność
  • łatwość montażu LPG
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.4)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

21%
18%
21%
0%
3%
8%
31%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

20.11.2022 Suzuki Ignis
(10.0)
Opinia: Fajny silnik, jeździ się bardzo przyjemnie a co najważniejsze bez żadnych przygód. Zawsze pali, nie bierze oleju, nie do zatrzymania. Do tego ma świetne osiągi jak na taką pojemność. Ochoczo wkręca się na obroty aż do czerwonego pola. Taka mała wyścigówka. Przez 6 lat przejechaliśmy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - trwałość!
Wady: - mógłby palić mniej ale nie jest źle
  • Silnik: 94 / M13A
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
28.01.2020 Ignis FH
(9.7)
Opinia: Miałem Ignisa FH z 2001 r z tym własnie silnikiem. Sprawował sie rewelacyjnie ale był dośc paliwożerny wiec zamontowałem gaz . Na gazie hulał az miło błedem było ze nie kontrolowałem luzów zaworowych i skończyło sie przy przebiegu 285 tyś na przypalonych zaworach . Silnik
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: M13A
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 285 tyś
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
21.01.2018 Sławomir
(9.3)
Opinia: Silnik jest praktycznie bezobsługowy i ma typowo japoński wysokoobrotowy charakter.Jak na dzisiejsze standardy posiada prostą budowę. Hydrauliczny wariator faz rozrządu wyraźnie daje mu drugi oddech powyżej 4k rpm. Elastyczność rzeczywiście nie jest wybitna ale cały czas porównywalna z innymi silnikiami 16V tej pojemności. Spalanie w
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ignis II
  • Rocznik / Przebieg:
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
08.10.2017 Grzegorz
(8.7)
Opinia: Potwierdzam silnik bardzo trwały,usterkowość zerowa po za drobiazgami.Moc dynamika na dobrym poziomie w skali od 1 do 5 dałbym 5 gwiazdki, ale to nie jest najważniejsze przy takim aucie.Ogromny plus i 5 gwiazdek za spalanie średnio 6.5-7L.Bardzo dobry i tani w utrzymaniu silnik,przebieg 185tys bez
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 93
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 185tyś
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam