Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.3 16V VVT M13A o mocy 90, 92, lub 94KM znajdziemy pod maską Suzuki Wagon R+, Ignis II, Swift IV, Liana a także Subaru G3X Justy. Jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Konstrukcja silnika bardzo trwała o niskiej awaryjności. Silnik charakteryzuje się dużą niezawodnością oraz niskim poziomem spalania. Jest możliwość instalacji LPG lecz silniki montowane na kraje europejskie mają słabszą głowicę co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys km. Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze.
Opinia:
Fajny silnik, jeździ się bardzo przyjemnie a co najważniejsze bez żadnych przygód. Zawsze pali, nie bierze oleju, nie do zatrzymania. Do tego ma świetne osiągi jak na taką pojemność. Ochoczo wkręca się na obroty aż do czerwonego pola. Taka mała wyścigówka. Przez 6 lat przejechaliśmy
70.000km - zero stresu a silnik na stacji kontroli wykazywał fabryczne parametry :)
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
- trwałość!
Wady:
- mógłby palić mniej ale nie jest źle
Silnik:
94 / M13A
Rocznik:
2004
Przebieg:
120000
Spalanie:
7.1 l/100km
Polecam
28.01.2020Ignis FH
(9.7)
Opinia:
Miałem Ignisa FH z 2001 r z tym własnie silnikiem. Sprawował sie rewelacyjnie ale był dośc paliwożerny wiec zamontowałem gaz . Na gazie hulał az miło błedem było ze nie kontrolowałem luzów zaworowych i skończyło sie przy przebiegu 285 tyś na przypalonych zaworach . Silnik
znacznie osłabł praca nierówna ( pływały wolne obroty)przy dojezdzaniu do swiateł gasł . Jazda stała sie koszmarem i sprzedałem nie naprawiajac.
9.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
M13A
Rocznik:
2001
Przebieg:
285 tyś
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
21.01.2018Sławomir
(9.3)
Opinia:
Silnik jest praktycznie bezobsługowy i ma typowo japoński wysokoobrotowy charakter.Jak na dzisiejsze standardy posiada prostą budowę. Hydrauliczny wariator faz rozrządu wyraźnie daje mu drugi oddech powyżej 4k rpm. Elastyczność rzeczywiście nie jest wybitna ale cały czas porównywalna z innymi silnikiami 16V tej pojemności. Spalanie w
Ignisie II to od 7l LPG na trasie do 9l LPG w mieście lub odpowiednio litr mniej benzyny (pali tyle ile podaje producent w instrukcji obsługi). Wbrew pozorom dynamiczna jazda nie skutkuje dużym wzrostem spalania. Silnik przy jeździe miejskiej i podmiejskiej jest bardzo dynamiczny i przyjemny w eksploatacji. Doszukując się wad można ewentualnie wskazać brak hydraulicznej kasacji luzów zaworowych (przy eksploatacji na LPG) czy dosyć niefortunne umiejscowienie filtra oleju narażające go na uszkodzenie przy forsownej jeździe terenowej. Zaopatrzenie w części zamienne jest słabe. Montaż i eksploatacja instalacji LPG nie sprawia problemów a dużym plusem jest szybkie nagrzewanie sie aluminiowego silnika. Przy LPG aby zachować bezawaryjność należy wykazać minimum zaangażowania i co 30kkm sprawdzić luz zaworowy.
8.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
Ignis II
Rocznik / Przebieg:
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
08.10.2017Grzegorz
(8.7)
Opinia:
Potwierdzam silnik bardzo trwały,usterkowość zerowa po za drobiazgami.Moc dynamika na dobrym poziomie w skali od 1 do 5 dałbym 5 gwiazdki, ale to nie jest najważniejsze przy takim aucie.Ogromny plus i 5 gwiazdek za spalanie średnio 6.5-7L.Bardzo dobry i tani w utrzymaniu silnik,przebieg 185tys bez
najmniejszych problemów pokonał.