Silnik Suzuki 1.6i 16V SOHC G16B o mocy 94KM, 97KM lub 98KM był montowany w samochodach Suzuki Vitara I, Grand Vitara I oraz Baleno I. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km.
Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu , przepustnicy, alternatora czy elektryki. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a napęd jest łatwy w naprawie. Jak przystało na japońskie konstrukcje, silnik lubi wysokie obroty, wtedy jest bardzo dynamiczny i żwawo przyspiesza niestety przekłada się to na wyższy poziom spalania. Atutem jednostki jest jej trwałość dobra dynamik oraz przyzwoita kultura pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 3) | (7.2) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 7.3/10 |