Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.0 16V MPI 133KM-137KM 4G63

33872
Silnik Mitsubishi 2.0 16V MPI 133KM-137KM 4G63

Silniki Mitsubishi MPI / GDI są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Chrysler
  • Hyundai

Silnik Mitsubishi 2.0 16V MPI z rodziny Sirius o mocy 133, 135, 136 lub 137KM znany z modeli Mitsubishi Lancer, Outlander czy Galant. Występował także w wielu modelach Hyundai i Kia pod oznaczeniem G4CP lub G4JS. Jednostka może pochwalić się dobrą kulturą pracy przyzwoitą dynamiką oraz niską awaryjnością.


Silnik w opinii użytkowników i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 15 tys/km.Niestety serwis nie należy do tanich,po za klasycznymi wymianami olejów i filtrów musimy pamiętać o wymianie rozrządu który jest na pasku a jego interwał  przypada na 90tykm.Nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie. Plusem jest dobra współpraca z instalacją LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

Wady

  • wysokie spalanie
  • pasek rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.5)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

30%
4%
7%
7%
7%
19%
26%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

28.08.2024 lancer VII sport wagon
(8.7)
Opinia: Zajebisty silnik jak na te pieniadze to lepszego w tej pojemnosci nie znajdziesz. Bardzo dobrze wspolpracuje z LPG i niczego nie trzeba regulowac. 10 lat przejechal na gazie i musialem wymienic butle bo skonczyla sie homologacja i jeden wtrysk. Szkoda ze tylko do 2007 Mitsubishi
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: hydrauliczna regulacja zaworow Dynamika
Wady: malo ekonomiczny
  • Silnik: 2.0
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
02.03.2024 Mitsubishi Galant
(10.0)
Opinia: Pancerna jednostka przejechane 35o tys km i dalej rosnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Lubi wysokie obroty Sam silnik jest legenda
  • Silnik: 136km 4g63
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
03.01.2023 Mitsubishi Lancer VII
(10.0)
Opinia: Silnik pancerny, lubi wysokie obroty. Idealnie nadaje się do zagazowania. Przez 17 lat nigdy nie zawiódł. Ogólnie bardzo polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika i bezawaryjność
Wady: Brak
  • Silnik: 4G63 135km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 213000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
08.11.2022 mitsubishi outlander I
(8.0)
Opinia: samochod nie do zdarcia
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: spore spalanie
  • Silnik: 136km
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 268000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
11.01.2020 Galant
(10.0)
Opinia: U Mnie w Galancie 2.0 przy przebiegu 266tys km silnik suchy i pracuje jak igła. Jeżdżę od 60 tys, leje dobry olej max co 10 tyś km, jedynie co to przeczyscilem krokowca, osprzęt wymieniony wraz z rozrządem, spalanie 6.4L trasa na spokjnie lub 8L w cyklu mieszanym :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Trwałośc Kultura pracy na wyższych obrotach Cichosc pracy w kabinie
Wady: Raczej żadnych nie znalazłem
  • Silnik: 2.0 133km 4G63
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 266790
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam