Silnik Mitsubishi 1.8 16V GDI o mocach 122KM lub 125KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był to pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim.
Jednostka miał zastosowanie w autach koncernu Mitsubishi – w modelach Carisma oraz Space-Star jak również Volvo w modelach S40/V40. Jednostka chwalona za swoje osiągi i przyzwoity poziom spalania oraz trwałość pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. W silniku zastosowano jak na lata 90-te bardzo zaawansowane technologie takie jak wtrysk bezpośredni wspomagany pompą wysokiego ciśnienia. Przekłada się to na dobre osiągi i niski poziom spalania, jednak układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy i narażony na uszkodzenia w przypadku złej jakości paliwa.
Następną przypadłością tej jednostki jest osadzający się nagar na zaworach i tłokach Dodatkowo musimy pamiętać że montaż instalacji LPG wiąże się z wyższymi kosztami i nie specjalnie jest zalecany.Rozrząd w silniku GDI opart jest na pasku serwis zaleca interwał na 90 tyś/km jednak mechanicy sugerują zmniejszenie go do 60tys/km co uchroni nas od ewentualnego zerwania paska.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 3) | (8.7) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 9.3/10 |