Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 1.6 R4 8V 82-102KM miał zastosowanie w latach 1997-2004 w modelu A Klasa W168. To druga odmiana po wersji 1.4L z rodziny M166 która jest montowana poprzecznie tuż za osią przednią co daje lepsze możliwości rozłożenia ciężaru.Niestety minusem jest problematyczny dostęp do jednostki co powoduję wyższe koszty ewentualnych napraw lub samego serwisu.
Natomiast ogromnym plusem jest dużo wyższe bezpieczeństwo w razie zderzenia czołowego ponieważ jednostka przemieszcza się pod podłogę a nie do wnętrza kabiny.Ta wersja uchodzi za najbardziej optymalną której osiągi są na dobrym poziomie jak również dynamika i spalanie.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć awarie układu elektrycznego,cewki zapłonowe alternator oraz pasek klinowy.Po za tym można śmiało stwierdzić ze silnik jest trwały oraz mało awaryjny.
Opinia:
Bardzo dobry silnik: dynamiczny, jak na bezynianka oszczędny, o przyjemnej charakterystyce momentu obrotowego - moment dostępny od niskich obrotów, nie trzeba go mocno kręcić. Największy problem co cewka zapłonowa - nie dość, że często ulega awarii, to jest trudno dostępna. Łańcuch rozrządu trwały ale przy
200 tysiącach może się odezwać. Polecam!
9.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
dynamika, trwałość, moment obrotowy dostępny od niskich obrotów, akceptowalne spalanie
Wady:
awarie cewki zapłonowej, rozciągający się łańcuch rozrządu