Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 3.2 R6 24V 220/231KM wszedł do produkcji w 1993 roku i zasilał szereg modeli Mercedes Benz do roku 1998 jak również był stosowany w marce SsanYong.Konstrukcja rzędowa o prostej budowie wykonana z aluminium z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.Silnik uchodzi za bardzo trwały nie stwarzający użytkownikom większych problemów.Atutem jednostki jest wysoka kultura pracy praz dobra dynamika, na minus trzeba zaliczyć dosyć duży poziom spalania oraz koszty serwisu.
Opinia:
Silnik mocno wiekowy, ale bardzo prosty i niezawodny. Wiele napraw można wykonać samemu, części zamienne ciągle dostępne choć czasami dosyć drogie.
Ma dobrą dynamikę - moc i moment obrotowy wystarczający, oraz potencjał do podniesienia mocy.
Z minusów to lubi mieć wycieki tu i ówdzie (szczególnie upierdliwe spod
dekla rozrządu) i przy ostrzejszym traktowaniu sporo pali (nawet 20l, a przy spokojnej jeździe trasą można osiągnąć około 10l).
Dobrze chodzi na gazie.
Szkoda że jest ich coraz mniej przez co są coraz trudniejsze w serwisowaniu.
10.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Dobra moc i moment obrotowy
Niezła kultura pracy
Prosty i niezawodny
Dobry do gazu