Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V DOHC SFI 136KM M111

17051
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V DOHC SFI 136KM M111

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V 136KM to kolejna odmiana silnika z rodziny M111, która produkowana była od 1993 do 2000 roku i zasilała szereg modeli Mercedesa. Konstrukcja silnika w porównaniu do słabszej odmiany 1.8 została wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Niestety ta odmiana cierpiała na dość poważne przypadłości – do częstych awarii trzeba zaliczyć awarie uszczelki pod głowicą, co przekładało się na brak chłodzenia górnej części silnika. Do kolejnych bolączek trzeba zaliczyć złą izolację okablowania osprzętu silnika (elektryka – wiązki). To dwie problematyczne kwestie na które trzeba zwrócić uwagę podczas eksploatacji lub zakupu auta. Poza tym silnik może poszczycić się niezłą dynamiką, dobra kulturą pracy oraz przyzwoitymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • niezłe osiągi
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie uszczelki pod głowicą
  • problemy z okablowaniem elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

13%
7%
7%
20%
0%
0%
53%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami