Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.8 R4 16V DOHC SFI 122KM M111

16744
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V DOHC SFI 122KM M111

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 1.8 R4 16V 122KM to najsłabsza odmiana silnika z rodziny M111, która produkowana była od 1993 do 2000 roku i zasilała samochody Mercedes Klasy C W202. Konstrukcja silnika nieskomplikowana: blok żeliwny, głowica wykonana z aluminium z wtryskiem elektronicznym wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały jednak trzeba szczególnie zwrócić uwagę na problematyczny układ rozrządu !!! Zdarza się że łańcuch potrafi przeskoczyć, co wiąże się z poważnymi wydatkami. Poza tym jednostka jest trwała a jej serwis nie sprawia większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • przyzwoita kultura pracy

Wady

  • uwaga na przeskakujący łańcuch rozrządu !!! nawet przed przebiegiem 100tyś!!!cena wymiany łańcucha 1000zł
  • wysoki poziom spalania
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.9)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
17%
8%
67%
8%
0%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

26.06.2020 Mercedes W202
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry i trwały silnik. Największy jego atut to kultura jego pracy, jest niezwykle przyjemny dla ucha oraz cichy. Pod maską mimo, że silnik jest ogromny, to jest dużo miejsca, a serwisowanie jest bardzo ułatwione, filtr powietrza czy oleju na samym wierzchu, tak samo z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niezwykle trwały, 500k km to żaden wyczyn, współpracuje z LPG, brak poważnych usterek, cicha i miła dla ucha praca, łatwy w serwisowaniu
Wady: średnia dynamika, średnie spalanie powyżej 10L pb, wiek egzemplarzy na dziś dzień
  • Silnik: 1.8 122KM
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 322
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
29.03.2020 W202 94r M111
(8.0)
Opinia: Bardzo trwała konstrukcja, miałem kilka egzemplarzy jeździłem również pojazdami znajomych z tym silnikiem ja oraz nikt inny nie miał w nich żadnej poważnej usterki.Silnik trwały nie zawodny,tani w naprawach oraz prosty w serwisie.Bardzo dobrze sprawdza się z lpg.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak poważnych awarii Prosty w naprawach Tanie części zamienne
Wady: Spore spalanie Przeciętna dynamika (polecam wersie z kompresorem) Problemy z wiązką w wersjach przed lftem
  • Silnik: 122/m111
  • Rocznik: 94
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
27.10.2016 Mikołaj
(6.7)
Opinia: Bardzo trwały motor. Tani w utrzymaniu (jak na Mercedesa). Spalanie średnie ze względu na wiek. Nowsze silniki spalają znacznie mniej oferując przy tym bardziej dynamiczną jazdę. Silnik dosyć toporny, jednak dla kogoś, kto chce po prostu "pobujać się" po mieście, wybór idealny.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: W202 C180 122KM
  • Rocznik / Przebieg: 1996 206422
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam