Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku.Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć
Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kompresor
Wtrysk !!!
Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku
/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/
/nowsze modele od 2011 r wtrysk Bezpośredni/
Średnia (głosów: 5) | (7.9) |
Trwałość | 7.4/10 |
Utrzymanie | 6.8/10 |
Dynamika | 9.6/10 |