Silnik Hyundai 2.0 16V CVVT o mocy 141-143KM występował w samochodach Hyundai i30, Elantra, Coupe, Tucson a także w Kia cee’d, Cerato oraz Sportage II w latach 2004-2010. Jest to odmiana silnika, który został wyposażony w zmienne fazy rozrządu co przełożyło się na dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania.Po za tym w silniku zastosowano kilka nowoczesnych rozwiązań takich jak elektroniczny układ sterowania wtryskiem i zapłonem.Ponadto silnik posiada zamknięty układ chłodzenia cieczą z wymuszonym obiegiem.
Konstrukcja prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy również pamiętać o wymianie paska rozrządu po 60.000km bo jego zerwanie może spowodować kosztowne naprawy. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 8l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (8.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 7.8/10 |