Silnik PSA 1.6i 8V SOHC 88KM-90KM TU5 JP

18320
Silnik PSA 1.6i 8V SOHC 88KM-90KM TU5 JP

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.6i 8V o mocy 88 lub 90KM spotkamy w samochodach Citroen oraz Peugeot segmentu B oraz C. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • tanie części
  • prosta konstrukcja co za tym idzie łatwa naprawa
  • łatwość montażu jednostka LPG

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie sondy lambda.spalanie
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.6)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

01.11.2022 Citroën Xsara Break
(9.3)
Opinia: Dobry silnik. Polecam, nie wymaga specjalnej troski. Wsiadasz i jedziesz. Podobno mają przypadłość z uszczelka pod głowica przez przegrzewanie. U mnie poprzedni właściciel wymieniał. Pilnować tylko termostatu i czujnika temperatury. Oleju nie bierze wcale miedzy wymianami. Zawory trzeba regulować jak zaczynają stukać. Spalanie spoko, około 7.5l
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prostota i koszty eksploatacji
Wady: Sporo silników benzenowych równiej pracuje od tego.
  • Silnik: 88KM/1.6i TU5JP
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 268000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.03.2020 Citroen Xsara gen 1 Hatchback wer. Millessime
(8.0)
Opinia: Citroen Xsara - auto żony przez 10 lat - nastukane ponad 200 tys km - w silniku wymieniony termostat, czujnik temperatury, pęknięty wąż chłodnicy ( ze starości ), od przebiegu 50 tys silnik na LPG - jazda bez problemowa - spalanie w dużym mieście ok
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność, Zużycie paliwa, niskie ceny części, nie zużywa oleju
Wady: nieprecyzyjna, hacząca skrzynia biegów, silnik dosyć głośny, krótki interwał wymiany paska rozrządu 90 tys km
  • Silnik: 88KM / TU5
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.10.2017 Marcin
(8.3)
Opinia: Auto mojego taty które czasami pożyczam i to częściej niż czasami,w rodzinie od 7 lat .Silnik bardzo dobry przede wszystkim oszczędny ale w miarę spokojnej jazdy wtedy średnio 7L w mieście dochodzi do 8L.Co do awaryjności jest praktycznie zerowa w zasadzie po za bzdurami nic
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Peugeot 206 1.6 i 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 r 185tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię