Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.6i 8V o mocy 88 lub 90KM spotkamy w samochodach Citroen oraz Peugeot segmentu B oraz C. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Opinia:
Dobry silnik. Polecam, nie wymaga specjalnej troski. Wsiadasz i jedziesz. Podobno mają przypadłość z uszczelka pod głowica przez przegrzewanie. U mnie poprzedni właściciel wymieniał. Pilnować tylko termostatu i czujnika temperatury.
Oleju nie bierze wcale miedzy wymianami. Zawory trzeba regulować jak zaczynają stukać. Spalanie spoko, około 7.5l
na 100 w trybie mieszanym miejsko podmiejskim.
W Xsarze 1100kg całkiem zwawy.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Prostota i koszty eksploatacji
Wady:
Sporo silników benzenowych równiej pracuje od tego.
Silnik:
88KM/1.6i TU5JP
Rocznik:
2000
Przebieg:
268000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
05.03.2020Citroen Xsara gen 1 Hatchback wer. Millessime
(8.0)
Opinia:
Citroen Xsara - auto żony przez 10 lat - nastukane ponad 200 tys km - w silniku wymieniony termostat, czujnik temperatury, pęknięty wąż chłodnicy ( ze starości ), od przebiegu 50 tys silnik na LPG - jazda bez problemowa - spalanie w dużym mieście ok
9 l LPG , na trasie można uzyskać 7l . Silnik dość głośny, natomiast w zasadzie całkowicie bezobsługowy. U mnie cewka zapłonowa nie zepsuła się mimo że za cały okres użytkowania świece wymieniane były może dwukrotnie. Do końca użytkowania zerowe zużycie oleju, silnik całkowicie pozbawiony wycieków. Bezproblemowy start w każdą pogodę. Pod maską Xsary bardzo dobry dostęp do wszystkich podzespołów. Osiągi - nie powalają - trochę za długie przełożenia skrzyni, która notabene jest najsłabszym elementem w tym aucie ( chodzi o jej precyzję i haczenie - nie i trwałość ). Ceny części bardzo niskie. np kompletny rozrząd kosztuje ok 250 zł ( należy przestrzegać interwału wymiany 90 tys km silnik kolizyjny ) - Auto zostało sprzedane z przebiegiem 220 tys
9.0/10
9.0/10
6.0/10
Zalety:
Bezawaryjność, Zużycie paliwa, niskie ceny części, nie zużywa oleju
Wady:
nieprecyzyjna, hacząca skrzynia biegów, silnik dosyć głośny, krótki interwał wymiany paska rozrządu 90 tys km
Silnik:
88KM / TU5
Rocznik:
2000
Przebieg:
220000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
15.10.2017Marcin
(8.3)
Opinia:
Auto mojego taty które czasami pożyczam i to częściej niż czasami,w rodzinie od 7 lat .Silnik bardzo dobry przede wszystkim oszczędny ale w miarę spokojnej jazdy wtedy średnio 7L w mieście dochodzi do 8L.Co do awaryjności jest praktycznie zerowa w zasadzie po za bzdurami nic
się nie dzieje,serwis tani każdy mechanik naprawia w przysłowiowe pół godziny.Mieliśmy go sprzedawać ale padło na to że niema co robić prezentów komuś bo dzisiaj ciężko o takie auto co jest bezawaryjne i tanie w utrzymaniu.