Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.4 16V ET3 o mocy 88 lub 90KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy A,B oraz C. Jednostka jest rozwinięciem odmiany 1.4 8V z wcześniejszych lat produkcji. W obecnej wersji zastosowano szesnasto-zaworową głowicę oraz zmienne fazy rozrządu. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała jednostka
dobra dynamika
niski poziom spalania
Wady
pobór oleju
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
2.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Przegląd serwisowy co 30.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motobenzyna.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php on line 624
Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motobenzyna.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php on line 627
65%
0%
8%
5%
11%
3%
9%
Suma głosów:
66
Opinie użytkowników
05.04.2023207
(7.7)
Opinia:
Mały zwinny, jako drugi w rodzinie na krótkie dojazdy lub zakupy, 88 KM dynamiką nie powala ale powyżej 4tys obr. można tym pojechać. przeb. 140 tys jedyna awaria do tej pory to termostat, wymiana łatwa i przyjemna koszt 90zł (org) są i za 30zeta. Wszystko
działa jak od nowości, nie widzę wad.
9.0/10
9.0/10
5.0/10
Zalety:
Cicha praca, bezawaryjność (140k) spalanie 6.5-7.5 łatwa obsługa, dobry dostęp do filtrów, żarówek, aku etc.
Wady:
Brak.
Silnik:
88KM
Rocznik:
2006
Przebieg:
145000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
15.02.2023Peugeot 207
(7.0)
Opinia:
Bardzo dobry silnik do auta klasy "B". Do większych aut (auta segmentu "C") trochę za słaby (szczególnie w dzisiejszych czasach : rok 2020+), co potwierdzają liczne wpisy na forach internetowych i moje osobiste doświadczenia też (jeżdziłem Peugeotem 207 (segment "B") i Citroenem C4 (segment "C").
Niestety, błędne założenia eksploatacyjne producenta tzn używanie olejów typu LongLife (wymiana oleju co 30 000 km) powoduje przyspieszone wycieranie panewek wału korbowego i po pewnym czasie spadek ciśnienia gorącego oleju na wolnych obrotach - ja w takim przypadku przeszedłem na olej 5w50 pewnej francuskiej
firmy, który się w tym przypadku sprawdził. Dlatego 15 000 km to maksymalny przebieg, po jakim wymiana oleju jest dla tego silnika koniecznością.
8.0/10
8.0/10
5.0/10
Zalety:
Bardzo dobry dla lżejszych aut (segment "B"), długowieczny przy regularnym serwisowaniu.
Wady:
Słaby dla większych aut (segment "C"), przy eksploatacji zalecanej przez producenta po ok 100 tys km problemy z ciśnieniem oleju przy wolnych obrotach.
Silnik:
KFU
Rocznik:
2004
Przebieg:
225000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
26.10.2022Citroen C4 I
(5.0)
Opinia:
Problemy z uszczelką pod głowicą, co kilka lat rozszczelnia się kanał olejowy. Wartą ją wymienić przy wymianie rozrządu. Wystąpiło też uszkodzenie gumy wewnątrz koła wałka rozrządu (na wydechu). Na szczęście naprawy nie są kosztowne.
6.0/10
6.0/10
3.0/10
Zalety:
Dobrze znosi gaz. Przy spokojnej jeździe mało pali.
Wady:
Cieknący kanał olejowy uszczelki pod głowicą. Silnik trochę za słaby do tego auta. Przy jeździe na autostradzie przy 140 km/h pali 9-10 litrów.
Silnik:
66 kW KFU
Rocznik:
2005
Przebieg:
228000
Spalanie:
8.6 l/100km
Polecam
13.10.2021c4 b6
(4.0)
Opinia:
Awaria uszczelki pod głowicą przy przebiegu 90tys. i 160 tys. Obydwie dotyczyły wycieku oleju z kanału olejowego w okolicach rozrządu. Za pierwszym razem doszło też do zerwania paska rozrządu i sporych kosztów. Według mechanika jest to częsta awaria tych silników.
4.0/10
4.0/10
4.0/10
Zalety:
Cicha praca.
Wady:
awarie uszczelki pod głowicą
Silnik:
88/90KM (ET3 J4)
Rocznik:
2006
Przebieg:
168000
Spalanie:
8.5 l/100km
Odradzam
24.03.2021Citroen C4 I
(6.0)
Opinia:
Slinik długowieczny ale dla mojego auta (Citroen C4 I)wydaje się za słaby, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie od zera. Przegląd okresowy co 30 tys km to oczywiście pomyłka konstruktorów. Żeby uniknąć problemów dystans ten trzeba skrócić o połowę. A przy wymianie paska rozrządu koniecznie pamiętać
o wymianie KZFR. Inaczej silnik szybko stanie się mułowaty na niskich i średnich obrotach.