Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.8 16V o mocy 115-116KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
silnik z przeb przeszło 420 tys km , lekki pobór oleju ok 1/2litr na 10tys km lane do tej pory 5w40 , od 130tys km na sekwencji lpg , świece i cewka wymiana, w całej historii auta .silnik solidny i trwały
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Silnik:
c5
Rocznik / Przebieg:
2005
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
11.05.2017Mariusz
(8.0)
Opinia:
Silnik wyjątkowo trwały. Jak to 16zaworówce trochę głośna praca.Idealny pod LPG ale trzeba pilnować filtrów i świec. Potwierdzam kiepskie cewki zapłonowe przy przebiegu 350tyskm 3 razy wymiana. Patent bez kabli bardzo dobry tylko czemu nie zastosowali oddzielnych cewek na każdy cylinder nie wiem.Sonda wymiana 2razy.
Przygotowany byłem że przy 200tyś km będzie robota głowicy a tu do tej pory nic więc plus.Słabe sprzęgło a dokładnie łożysko oporowe leci po 180 tyś.
9.0/10
8.0/10
7.0/10
Silnik:
peugeot 406 116KM
Rocznik / Przebieg:
2001 345 tyś.km
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
02.12.2016Marcin
(7.7)
Opinia:
silnik spisuje się dobrze po za drobiazgami takimi jak cewki,kable oraz świece nie ma problemów.Auto nie nowe bo juz 13 lat a przebieg 280tys to muszę powiedzieć że jest dobry,pali na dotyk.Spalanie w aucie w granicach 8l .Tanie koszty serwisu i części to duży plus,
w naprawach każdy mechanik sie połapie .