Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 3.0 V6 24V o oznaczeniu ES9 J4S to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E a najczęściej spotkamy je pod maską Citroena C5 oraz Peugeota 607. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Opinia:
Silnik bardzo dobry, zdecydowanie lepszy niż jego następca.
Kuty wał korbowy, kute korbowody, duża elastyczność i fajne brzmienie.
Cewki lubią padać, ale ich koszt jest relatywnie niski (polecam Delphi).
Cena rozrządu wraz z kołami zmiennych faz oscyluje w granicach 5000zł- koszt KZFR to 1100zł/szt., rozrząd+pompa wody 1700zł, wymiana
ok 1000zł.
Używam go głównie w trasie.
Maksymalny moment rozwija przy 3750RPM, dając fajny pomruk.
Nie lubi zbyt dużej ilości oleju, gdyż wlanie 5l powoduje wydmuchiwanie uszczelek pokryw zaworów- które są 4 i trudnodostępne.
Jeśli ktoś uważa, że utrzymanie 3l Vki będzie takie samo, jak Golfa 1.6 to jest debilem.
A że ich u nas w kraju nie brakuje- silniki te często klepią (KFZR), ciekną z pokryw zaworów oraz mają rozjechane mapy paliwowe z powodu niewielkiej ilości gazowników, którzy potrafią zrobić ten silnik (AFR się kłania).
Silnik podatny na modyfikacje.
10.0/10
6.0/10
10.0/10
Zalety:
-elastyczność
-trwałość
-dynamika
-podatny na tuning mechaniczny
-kultura pracy
Wady:
-budowa głowicy (złożona z dwóch części, po czasie cieknie olej spomiędzy "półgłowic", do naprawy czego potrzebne jest rozpięcie rozrządu,
-padające cewki
-koszty KZFR
-wrażliwość na jakość instalacji LPG
Silnik:
ES9J4S
Rocznik:
2000
Przebieg:
250000
Spalanie:
10.6 l/100km
Polecam
01.06.2022Peugeot 406 coupe
(8.3)
Opinia:
Najlepszy silnik do Peugeota 406. Dobrze się dogaduje z LPG.
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Zalety:
Trwały i oszczędny.
Wady:
Check engine od katalizatorów, wariator klepiacy
Silnik:
207
Rocznik:
2004
Przebieg:
320000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
22.09.2017Michał
(8.7)
Opinia:
Dziś już takich silników niema,jak widzę silniki 1.2 180KM jak w VW to mi się śmiać chce ha ha ha .Silnik musi mieć pojemność i moc a jak do tego jest V6 to już niema co gadać,niebo w gębie.Silnik ma zrobione prawie 300.000 bez awarii
oczywiście coę tam padło ale nie silnik.Pali wcale nie tak dużo jak na jego moc i wagę auta bo w granicach 12 L to wcale nie tak strasznie.Kultura pracy tego silnika jest świetna aż niechce się wysiadać z niego,długie trasy to przyjemność jazdy.Świetna konstrukcja bezawaryjna trwała i wcale nie taka droga w utrzymaniu.