Popularne na rynku

Silnik PSA 1.4 16V VTi 95KM-98KM EP3 / EP3C

120341
Silnik PSA 1.4 16V VTi 95KM-98KM EP3 / EP3C

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.4 16V VTi o mocy 95-98KM to konstrukcja która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było osiągnięciem jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi.


Trzeba uważać na auta z silnikami z pierwszych lat produkcji, cierpiały na usterki napinacza łańcucha rozrządu co skutkowało poważnymi awariami. Dodatkowo trzeba kontrolować poziom oleju, niski poziom może spowodować awarię hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę, za minus trzeba przyjąć drogi serwis oraz kosztowne naprawy w razie awarii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • blok oraz głowica aluminiowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 30.000
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (6.7)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 5

Najbardziej awaryjna część

73%
3%
12%
1%
8%
2%
2%
Suma głosów: 316

Opinie użytkowników

17.12.2023 Citroen berlingo 1.6vti
(7.0)
Opinia: Bardzo fajne autko tylko mam od nowości kupiony 2018 r 170000 przebiegu w tym 140tys na gazie narazie bez awarii ale olej od samego początku wymieniany co 10 tys a nie co 30 , oleju nie bierze nic , mechanik mi powiedział odrazu ze olej
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Auto jak auto
Wady: Biegi ciężko wchodzą i buja samochodem powyżej 120 km/h jak jest wiatr i robi się głośno
  • Silnik: 98
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.03.2023 Peugeot 207 Hetbeck
(8.7)
Opinia: Jak dbasz tak masz...częsta kontrola stanu oleju i płynów , dobrej jakości paliwo , Serbia i wymiana oleju co 12 - 15 tys km lub raz w roku...i wszystko hula jak nalezy
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny , niskie spalanie przy ekonomicznej jezdzie ....
Wady: W/g mnie brak
  • Silnik: 95KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.02.2022 DS 3
(9.3)
Opinia: Polecam
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Sonda
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 56.000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
11.02.2022 C3 picasso
(1.0)
Opinia: Do 160tys jest do wymiany wszystko: uszczelki, lambda i czujniki, sprzęgło i rozrząd nawet dużo wczesniej, olej spierdziela zewsząd nawet przy 70tys 0,5 to norma na 1000km ,ubytki plynu chłodniczego, wymiana chłodnicy klimatyzacji bankowa zespolone tarcze z łożyskami raczej tez minus zwieszenie ciągle cos stuka puka
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Cichy
Wady: Absolutny brak wad prócz wspomnianych w opinii
  • Silnik: Vti 1,4 95km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
24.01.2022 Peugot 308 1.4
(4.0)
Opinia: Silnik zużywa dużo oleju już po przebiegu 80tys.km. Łańcuch rozrzadu do wymiany po stu tyś. Wycieki oleju.
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam