Silnik PSA 1.6 16V VTi 120KM EP6 / EP6C

303359
Silnik PSA 1.6 16V VTi 120KM EP6 / EP6C

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120 KM to konstrukcja powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik ten jest bardzo zaawansowany technologicznie. Jego konstrukcja wykonana jest w całości ze stopów lekkich, a mechanizm rozrządu oparty jest na bezobsługowym łańcuchu. Ważne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju, ponieważ niski poziom może spowodować usterkę hydraulicznego napinacza łańcucha oraz awarię wariatora faz.


Niemniej jednak, istnieją również znane problemy i awarie związane z tym silnikiem. Jednym z powszechnych problemów jest wyciek oleju. Może on występować z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub uszczelki wału korbowego. W przypadku wykrycia wycieku oleju, konieczne jest jak najszybsze podjęcie działań naprawczych, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń.

Innym problemem jest możliwość wystąpienia awarii termostatu. Jeśli termostat ulegnie awarii, może to prowadzić do problemów z regulacją temperatury silnika. W takim przypadku zaleca się wymianę termostatu, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia.


Niekiedy również mogą występować problemy z elektroniką sterującą silnikiem. Mogą to być drobne usterki, takie jak problemy z czujnikami, które wpływają na pracę silnika. W przypadku wystąpienia takich problemów, konieczne może być skorzystanie z diagnostyki komputerowej w celu zlokalizowania i naprawienia usterek.

Mimo tych potencjalnych problemów, silnik PSA 1.6 16V VTi nadal cieszy się uznaniem ze względu na swoją dobrą dynamikę, niezłe osiągi oraz kulturę pracy. Ważne jest jednak regularne serwisowanie i konserwacja silnika, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii i utrzymać go w jak najlepszej kondycji.

Opis stworzony przez GranSport – Tuning Samochodów Luksusowych


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 47) (6.7)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 25 22

Najbardziej awaryjna część

62%
5%
6%
3%
6%
2%
15%
Suma głosów: 466

Opinie użytkowników

25.01.2025 Bmw
(6.0)
Opinia: Silnik 2 lub 3 razy zdobył nagrodę silnika roku za innowacyjne rozwiązania techniczne. Problem polega na tym , że dzięki tym rozwiązaniom silnik jest najgorszym silnikiem w historii BiedaMW i Citroena. Rozrząd , rozrząd i tuleje/wycieki. Akcji serwisowych było mnóstwo i były bezskuteczne. Nigdy nie
  • 1.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Mocne wersje nawet 170 KM
Wady: Rozrząd, rozrząd i olej.Koszt naprawy porównywalny z mercedesem S Klasse.
  • Silnik: 155
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 17000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
16.01.2025 Citroen C4 B7
(8.0)
Opinia: Kupiłem Citroena C4 B7 z 2012 roku z tą jednostką i przebiegiem 130 000km. Ogólnie z autem było wszystko ok, ale przepalało nawet do ok 1.5L oleju na 10 000km. Brakowało mi w nim wskaźnika temperatury silnika, co w dalszym wypadku było pośrednią przyczyną awarii silnika. Otóż: Zbierający
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: stosunkowo nieduże spalanie jeżeli utrzymujemy niskie obroty całkiem niezła dynamika jak na tą wagę auta
Wady: głośny na wyższych obrotach awaryjny klekoce na zimno długo się rozgrzewa słaba konstrukcja pierścieni tendencja do przegrzewania pochłanianie oleju
  • Silnik: 120km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Odradzam
29.12.2024 c3 picasso
(6.7)
Opinia: Silnik byłby bardzo dobrym silnikiem, gdyby nie źle zaprojektowane pierścienie (ekologia) oraz cienki łańcuch rozrządu. Mechanicy niestety nie potrafią ustawić i poprawnie napiąć łańcucha i trzeba samemu to ogarnąć. Spalanie 1,5-2 L oleju na 1000 km to jest norma w tym silniku. Silnik chodzi jakby miał
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika, oszczędność na paliwie
Wady: pierścienie, branie oleju, problem z wymianą łańcucha rozrządu
  • Silnik: 1.4 vti
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Odradzam
18.11.2024 Peugeot 308
(3.0)
Opinia: Moim zdaniem ten silnik jest jednym z najgorszych. Mam Peugeota 308 z tym silnikiem z przebiegiem około 120 tys. km i jego głównym problemem u mnie jest spalanie oleju w ilości 1,5 l na 1000 km (w spalinach czuć zapach spalonego oleju i widać charakterystyczny
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dość niskie zużycie paliwa (ok 7l/100)
Wady: - zużycie oleju - wypdanie zapłonu - komunikat "pollution system fault" - często świeci "check engine"
  • Silnik: 120 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
05.08.2024 Citroen C4 grand picasso
(8.7)
Opinia: Kupiłem jak miał przejechane 215 tys km i jak do tej pory bezawaryjny.Kiepska dynamika(za słaby silnik do tak dużego auta),brak szóstego biegu przez co powyżej 110km/h dość głośny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie,bezawaryjność
Wady: Kiepska dynamika,głośny,częste wycieki oleju
  • Silnik: 120 1.6vti
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 287500
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam