Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120 KM to konstrukcja powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik ten jest bardzo zaawansowany technologicznie. Jego konstrukcja wykonana jest w całości ze stopów lekkich, a mechanizm rozrządu oparty jest na bezobsługowym łańcuchu. Ważne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju, ponieważ niski poziom może spowodować usterkę hydraulicznego napinacza łańcucha oraz awarię wariatora faz.
Niemniej jednak, istnieją również znane problemy i awarie związane z tym silnikiem. Jednym z powszechnych problemów jest wyciek oleju. Może on występować z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub uszczelki wału korbowego. W przypadku wykrycia wycieku oleju, konieczne jest jak najszybsze podjęcie działań naprawczych, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń.
Innym problemem jest możliwość wystąpienia awarii termostatu. Jeśli termostat ulegnie awarii, może to prowadzić do problemów z regulacją temperatury silnika. W takim przypadku zaleca się wymianę termostatu, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia.
Niekiedy również mogą występować problemy z elektroniką sterującą silnikiem. Mogą to być drobne usterki, takie jak problemy z czujnikami, które wpływają na pracę silnika. W przypadku wystąpienia takich problemów, konieczne może być skorzystanie z diagnostyki komputerowej w celu zlokalizowania i naprawienia usterek.
Mimo tych potencjalnych problemów, silnik PSA 1.6 16V VTi nadal cieszy się uznaniem ze względu na swoją dobrą dynamikę, niezłe osiągi oraz kulturę pracy. Ważne jest jednak regularne serwisowanie i konserwacja silnika, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii i utrzymać go w jak najlepszej kondycji.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 43) | (6.8) |
Trwałość | 6.3/10 |
Utrzymanie | 6.7/10 |
Dynamika | 7.5/10 |