Silnik BMW 1.8 R4 M43B18 o mocy 115 KM stosowany od 1993 roku w samochodach BMW Serii 3 jest jednostką prostą, nieskomplikowaną, co za tym idzie łatwą w ewentualnych naprawach. Kierowcy szukający przyzwoitych osiągów będą zadowoleni, ponieważ silnik jest względnie dynamiczny. Do największych mankamentów tej jednostki należy zaliczyć awarie koła rozrządu, wycieki oleju, awarie pompy oleju oraz usterki elektroniki. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, dlatego często jest montowany. Na rynku motoryzacyjnym dostępne są takie silniki, które często są bardzo wyeksploatowane. Przed zakupem warto sprawdzić stan silnika. Ogólnie rzecz biorąc, silnik jest chwalony za trwałość, przyzwoite koszty użytkowania oraz dostępność części.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
Trwałość | 8.5/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 7.0/10 |