BMW

Silnik BMW 1.8 R4 16V 116KM N42B18

37109
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 1.8 R4 16V 116KM N42B18

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.8 R4 N42B18 o mocy 116KM wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w BMW serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny, awarii ulega napinacz łańcucha, następna trapiąca usterka to cewki zapłonowe.


Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych. Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • przystępne cenach części
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • montażu LPG (pod warunkiem dobrego doboru instalacji oraz fachowego montażu)

Wady

  • możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalonymi gniazdami zaworowymi przy użytkowaniu LPG
  • bardzo drogi serwis
  • regulacja wałka ssącego i wydechowego
  • koszty wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 24 miesiące
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.0)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

38%
2%
12%
2%
38%
2%
5%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

06.10.2022 E87
(6.0)
Opinia: Kupilem auto spalalo litr oleju na 500km, remont silnika czesci 2500 ( podstawa uszczelniacze i pierscienie), juz nie spala oleju jest ok. Teraz jezdzi , Ciezko wydac opinie mozna trafic jak ja kupic zloma i sie denerwowac pozniej, albo jak ja samemu sobie wymienic klamoty i jedzic. UWAGA
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: remont silnika zrobiony samemu 2500zl
Wady: kupisz zloma bedziesz mial wydatki
  • Silnik: N42B18AB-GORA BEZ VALVETRONIKA
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
15.06.2020 E46 compact
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik zrobiłem nim 50tys km bez większej awarii nigdy auto nie stanęło na drodze zawsze dojechało do celu spalanie 7.5l tak że dobry wynik auto wygodne a części dosyc tanie jak na BMW ogólnie super jako autko do miasta jak i na weekendowe
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Karoseria Koszty części
Wady: Brak
  • Silnik: N42
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 265000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
03.10.2019 e46 kompot
(7.7)
Opinia: Bardzo dobry i dosyć mało awaryjny silnik, kupiłem go przy przebiegu 162k km i w ciągu 4 mies zrobiłem ponad 10k km i w ciągu tego okresu jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana oleju, rozrząd który trochę kosztuje a także zmieniłem świece. Dynamika jak
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 316ti
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 173k
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
06.10.2017 Kali
(5.0)
Opinia: Jak masz kasę to kupuj w ciemno i jak masz drugie auto w zanadrzu,silnik padaczka.Robiłem górę silnika bo padł przy przebiegu 245tys dodatkowo wymiana łańcucha bo się już rozciągnął i było go słychać.Po za tym drobnych rzeczy co nie miara dramat.Jedynie do przyjęcia jest spalanie
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: BMW Seria 3 E46 316ti 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam