Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM i oznaczeniu N42B20 wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny. Awarii ulega napinacz łańcucha, następną trapiącą usterką są cewki zapłonowe.
Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych. Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 11) | (6.2) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 5.7/10 |
Dynamika | 7.0/10 |