BMW

Silnik BMW 1.6 R4 16V 122KM N43B16

50645
Silnik BMW 1.6 R4 16V 122KM N43B16

Silniki BMW N42 / N43 / N45 / N46 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.6 R4 o mocy 122KM i oznaczeniu N43B16 wszedł do produkcji w 2007 roku. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik o dobrej dynamice, bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety silnik zmaga się z kilkoma poważnymi awariami. Jedną z nich są awarie układu wtryskowego – wtryskiwaczy, pompy wysokiego ciśnienia te usterki mogą zdarzać się już przy przebiegach 50 tys/km. Dodatkową usterką są częste awarie cewki. Musimy również pamiętać, że silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tą jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ją za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy i przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo zaawansowana jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niskie spalanie

Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.1)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

52%
3%
8%
7%
8%
3%
18%
Suma głosów: 60

Opinie użytkowników

07.03.2023 E87 116i
(10.0)
Opinia: 2009 rok, 165 000km Silnik o bardzo wysokiej kukturze pracy, chodzi cicho, równo - aksamitnie :) Przyspieszenie zadziwiające. 122KM i 160Nm wystarcza pomimo 1340kg masy. Motor aluminiowy na łańcuchu. 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk. Dzięki temu bardzo ładnie ciągnie od 2000obr./min, elastyczny, nie trzeba machać manualem. Od ok. 4000obr./min.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy, dynamiczny, elastyczny, oszczędny, bezawaryjny
Wady: Wyczuwalnu spadek mocy przy włączonej klimie przy temp. 27+ °C
  • Silnik: 122KM N43B16
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
28.03.2019 BMW 1 E87 1,6 122 kM
(2.0)
Opinia: Silnik ten mam w BMW serii 1, w mojej ocenie jest za słaby. Drgania przenoszone na drążek zmiany biegów to podobno normalne, ale w benzynie to jak dla mnie porażka konstruktorów. Przez start stop wymieniałem już rozrusznik i akumulator, a to nie są standardowe części
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 122
  • Rocznik / Przebieg: 75
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
14.08.2017 Tomek
(9.3)
Opinia: Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego silnika koszty praktycznie sprowadzają się do tankowania i wymiany oleju.Silniczek bardzo oszczędny średnio miedzy 6 a 7 L bez specjalnego oszczędzania,moc wystarczająca jak na model auto dobrze się zbiera a na trasie się nie męczy.Przebieg ponad 200 tys prze
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 1 E87/122KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r/220tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam