Silniki BMW N42 / N43 / N45 / N46 są stosowane w samochodach marki
Silnik BMW 1.6 R4 o mocy 122KM i oznaczeniu N43B16 wszedł do produkcji w 2007 roku. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik o dobrej dynamice, bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety silnik zmaga się z kilkoma poważnymi awariami. Jedną z nich są awarie układu wtryskowego – wtryskiwaczy, pompy wysokiego ciśnienia te usterki mogą zdarzać się już przy przebiegach 50 tys/km. Dodatkową usterką są częste awarie cewki. Musimy również pamiętać, że silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tą jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ją za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy i przyzwoity poziom spalania.
Opinia:
2009 rok, 165 000km
Silnik o bardzo wysokiej kukturze pracy, chodzi cicho, równo - aksamitnie :)
Przyspieszenie zadziwiające. 122KM i 160Nm wystarcza pomimo 1340kg masy.
Motor aluminiowy na łańcuchu. 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk. Dzięki temu bardzo ładnie ciągnie od 2000obr./min, elastyczny, nie trzeba machać manualem.
Od ok. 4000obr./min.
do gry wchodzi druga zmiana rozrządu i zaworów dzięki czemu zmienia się dźwięk i parametry silnika. Charakterystyka jak w japończyku, efekt jak lekka turbina i tak do czerwonego pola. Dzięki temu 100km/h w niewiele ponad 9 sekund - dobry wynik. Wiele wyjaśnia krzywa mocy/momentu - od 3000 do końca jest pełen potencjał.
Spalanie w trasie (90) latem poniżej 6l/100km. W mieście bez korków udaje się zejść poniżej 8. Na ssaniu przy ciągłym ruszaniu na przelotach do 5km 10-12l/100km. Fizyki nie oszukasz.
Widoczny spadek dynamiki przy klimie w upały o
27-30°C, ale to norma poniżej pojemności 2.0 w benzynach.
Dbać o filtry, wymianę oleju co 10 tys. km i wymianę świec a się odwdzięczy.
Wady:
Wyczuwalnu spadek mocy przy włączonej klimie przy temp. 27+ °C
Silnik:
122KM N43B16
Rocznik:
2009
Przebieg:
165000
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
28.03.2019BMW 1 E87 1,6 122 kM
(2.0)
Opinia:
Silnik ten mam w BMW serii 1, w mojej ocenie jest za słaby. Drgania przenoszone na drążek zmiany biegów to podobno normalne, ale w benzynie to jak dla mnie porażka konstruktorów. Przez start stop wymieniałem już rozrusznik i akumulator, a to nie są standardowe części
tylko drogie specjale... akumulator prawie jak od tira i to żelowy !!! chore koszty. To nie jest udana jednostka dlatego szybko BMW się z niej wycofało i wprowadziło wersję z turbo - dynamiczne i oszczędne co ciekawe mniej awaryjne ( tak stwierdzili serwisanci ), u mnie rozsypał się rozrząd i trzeba było wymienić łańcuch, ślizgi itp. Co jakiś czas pojawia się błąd czujnika spalin i aby się tego pozbyć trzeba wymienić jakieś dwa czujniki za grubo ponad tysiąc. Ten silnik nadaje się do mini i bmw serii 1 dla osoby która jeździ powoli i bardzo mało, w serii 3 jest za słaby. Przy przebiegu 55 tys padły cewki i wtrysk, to pewnie wina paliwa bo zdarzało się tankowanie 95 na stacjach rożnych. Teraz tylko 98 i z wtryskami i cewkami jest spokój. Spalanie przy normalnej jeździe faktycznie około 8 litrów, ale jak się spieszysz lub chcesz wyprzedzać w trasie to 12 w ostrożnych szacunkach. Wymiany oleju co rok lub 10 tys. zawsze filtr oleju. Naprawdę cena auta nusi być bardzo niska aby decydować się na ten nieudany awaryjny silnik, o LPG zapnijcie. Nawet jak poniesiecie duże koszty instalacji na pewno, częstość awarii wzrośnie i nie opłaca się. Odradzam.
2.0/10
2.0/10
2.0/10
Silnik:
122
Rocznik / Przebieg:
75
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
14.08.2017Tomek
(9.3)
Opinia:
Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego silnika koszty praktycznie sprowadzają się do tankowania i wymiany oleju.Silniczek bardzo oszczędny średnio miedzy 6 a 7 L bez specjalnego oszczędzania,moc wystarczająca jak na model auto dobrze się zbiera a na trasie się nie męczy.Przebieg ponad 200 tys prze
zemnie zrobione jakieś 70tys i zero problemów.Trzeba pamietać o tankowaniu dobrej jakości paliwa i do pełna ,ja wymieniam co druga wymianę oleju filtr paliwa.W taki sposób nie mam żadnych problemów.