BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N43B20

109144
Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N43B20

Silniki BMW N42 / N43 / N45 / N46 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM i oznaczeniu N43B20 wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii 1 oraz serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik o bardzo dobrej kulturze pracy niezłej dynamice oraz niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad a zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu, awarii ulegają ślizgi łańcucha, następna trapiąca usterka są cewki.


Dodatkowo silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania i małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem po 2009 roku, gdzie producent poprawił problem z rozrządem.

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

  • Bserii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • Bardzo zaawansowana jednostka BMW
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • drogi serwis i części
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Rozrząd– uwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009r

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007
  • Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

    BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012

  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 2

Najbardziej awaryjna część

57%
6%
8%
7%
7%
6%
11%
Suma głosów: 197

Opinie użytkowników

05.06.2024 BMW e87 116i 122KM
(8.0)
Opinia: Posiadam ten motor (N43b20a) ale w odmianie 2.0 - 122KM w BMW e87 116i po lifcie rok 2010. Jeśli ktoś dba, wymienia olej, filtry regularnie, co rok albo 10tys km, świece co drugą wymianę oleju, to nie ma co się martwić o rozrząd i inne mechaniczne
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -Dobra dynamika - wdzięczny przy dbaniu - dość łądnie pracuje
Wady: - koszty napraw - spalanie duże przez mały silnik
  • Silnik: N43b20a 122KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
17.10.2023 BMW E87
(9.0)
Opinia: 3,5 roku użytku miejskiego - 35tkm (status aktualny 150tkm). Wymiany oleju co 10tkm. Bez awarii, bez lawety, bez złego słowa.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, kultura pracy, spalanie (miasto 9,5-10/Trasa 6,5-7)
Wady: Na zimnym chodzi jak diesel :) Potrafi wywalić sobie checka ale bez poważniejszych tematów.
  • Silnik: 143/N43b20
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
26.12.2022 E 46 kombi
(6.7)
Opinia: napisałem 285tyś. przebiegu ale w rzeczywistości sprzedawca musiał kręcić więc ma o wiele więcej. Jak dla mnie silnik bardzo dobry, użytkuje juz 7 rok. Nie dbam o niego wcale. Jedyne co wymieniłem to napinacz rozrządu na samym początku na "poprawiony" tak tylko profilaktycznie i czasem olej
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Jak dla mnie żwawy, na papierze 143 konie ale ma się wrażenie większej mocy. Cichy i oszczędny w trasie jak się jedzie bez szaleństw tak 120km/h.
Wady: Wszechobecne wycieki - leje się jak ze świni z niego:-) Duuużo mi pali w mieście ale to tylko przez mój styl jazdy zero-jedynkowy więc to chyba wada kierowcy nie motoru :-)
  • Silnik: 143km N46B20A
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 285000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
28.06.2022 Seria 3 po liftingu
(7.7)
Opinia: Silnik N43B20A w BMW seria 3 z 2009 roku trzyma się całkiem dobrze nie poznałem go od tej złej strony. Bardzo małe spalanie na dojazdy do pracy pali 7 litrów od dystrybutora do dystrybutora. Bardzo elastyczny ale nie jest to sportowa jednostka fajnie, że jest
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mega małe spalanie czysta benzyna i 7l na 100km każdy to doceni Elastyczny wstaje równo bez szarpania od 1000obr to jest niesamowite Cichy bardziej gwiżdże to jest słyszalne
Wady: Podobno drogi serwis ale nie miałem żadnej przygody z silnikiem wiec nie wiem.
  • Silnik: 143 BMW seria 3
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 178000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
23.04.2022 bmw 5
(8.3)
Opinia: Długo szukałam mojego 1szego autka, miało być przede wszystkim wygodne, przegladalam opinie na forach itp i znalazłam bmw 5 z tym silnikiem... kupiłam, i jeździ :p
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dla mnie bardzo sprawny, żwawy, nie ryczy
Wady: nie widzę, trudno powiedzieć :) może mógłby być tańszy w eksplotaacji ? :p
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 316000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam