Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R6 24V 150KM M52B20

56146
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 2.0 R6 24V 150KM M52B20

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R6 M52B20 to jedna z jednostek z rodziny M52, pozostałe odmiany to 2.5i oraz 2.8i. Silnik zadebiutował w 1994 roku w modelach BMW serii 3 E36 i był rozwinięciem starszej jednostki o oznaczeniu M50. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu rozwijał moce w zależności od modelu 150KM, 170KM oraz 193KM.


Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na uszkodzenia uszczelki pod głowicą jak również przegrzanie silnika, które może doprowadzić do pęknięcia bloku!!! Mniej drastycznymi awariami są częste problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu co skutkuje nierówną pracą silnika oraz ciężkim jego rozruchem. Użytkownicy aut z tą jednostką muszą regularnie sprawdzać poziom oleju, którego ubytki które mogą być duże, przeważnie spowodowane są uszkodzeniem uszczelniaczy zaworów. Wyżej wymienione usterki przeważnie są spotykane przy bardzo wyeksploatowanych modelach oraz nieregularnym ich serwisie. W roku 1998 wraz z modelem BMW 3E46 do produkcji weszła zmodernizowana odmiana o oznaczeniu M52TU w której to zastosowano (system Double Vanos).


Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. Zastosowanie jednostki jest bardzo szerokie od modeli klasy średniej po modele serii 7.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobre trwałe silnik
  • blok wykonany z aluminium
  • bardzo dynamiczna jednostka
  • 6-cylindrów bardzo wysoka kultura pracy

Wady

  • droga instalacja LPG
  • awarie cewki zapłonowej (koszt 200zł)
  • uwaga na silniki z dużym przebiegiem
  • (duża utrata oleju przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworów)
  • awarie czujnika położenia wałka rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 24 miesiące
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.8)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

19%
10%
2%
3%
5%
11%
51%
Suma głosów: 63

Opinie użytkowników

28.06.2023 E46 320Ci
(8.3)
Opinia: Śmigam 2 lata z tym silnikiem (czysta benzyna-przebieg około 280k) jedyne awarie jakie w tym czasie przydarzyły się silnikowi to wyciek z podstawy filtra oleju ,walnięta uszczelka pokrywy zaworów i uszkodzona Disa,oleju bierze około 1/1.5l na 10 000 kilometrów także jest dobrze,wysoka kultura pracy,bezawaryjność i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dźwięk Niska awaryjność (w zadbanych egzemplarzach) Prostota drobnych napraw około silnikowych Wysoka kultura pracy
Wady: Stosunkowo drogie części zamienne Trochę zbyt niska moc Całkiem spore spalanie benzyny w stosunku do osiągów
  • Silnik: M52tub20 150hp
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
15.08.2022 E 39
(10.0)
Opinia: Zadowolony
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 26000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.08.2022 E46 98r 320i
(7.3)
Opinia: Mam E46 od roku z silnikiem m52tub20 nic się nie dzieje jedynie co to zawieszenie często do wymiany :)))
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cicha praca, dynamika, wydajność , nie bierze oleju przy instalacji LPG
Wady: Czujnik walka rozrządu często pada w tych silnikach , nie lubią gazu :)
  • Silnik: 150 km m52tub20
  • Rocznik: 98
  • Przebieg: 3000000
  • Spalanie: 10.6 l/100km
Polecam
24.01.2021 BMW E46
(7.3)
Opinia: MB2TUB20 E46 1999r przy 280 000 założony gaz, aktualnie 340 000 i śmiga pięknie :)
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cicha praca, wysoka kultura
Wady: 150 koni za mało na budę e46
  • Silnik: M52TUB20
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
08.09.2018 Kamil
(9.7)
Opinia: Mam ponad 2 lata BMW z tym silnikiem z instalacja gazową i nic złego o nim powiedzieć nie mogę, wymieniłem tylko cewkę i jeździ bezproblemowo. Olej wymieniany co 10tyś. Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: E36 /150
  • Rocznik / Przebieg: 1998 /300000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam