BMW

Silnik BMW 2.5 R6 24V 170KM M52B25

41523
Silnik BMW 2.5 R6 24V 170KM M52B25

Silniki BMW M50 / M52 / M54 / M30 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.5 R6 M52B25 to jedna z jednostek z rodziny M52, pozostałe odmiany to 2.0i oraz 2.8i. Silnik zadebiutował w 1994 roku w modelach BMW serii 3 E36 i był rozwinięciem starszej jednostki o oznaczeniu M50. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu rozwijał moce w zależności od modelu 150KM, 170KM oraz 193KM.


Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na uszkodzenia uszczelki pod głowicą jak również przegrzanie silnika, które może doprowadzić do pęknięcia bloku!!! Mniej drastycznymi awariami są częste problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu co skutkuje nierówną pracą silnika oraz ciężkim jego rozruchem. Użytkownicy aut z tą jednostką muszą regularnie sprawdzać poziom oleju, którego ubytki mogą być duże, przeważnie spowodowane są uszkodzeniem uszczelniaczy zaworów. Wyżej wymienione usterki przeważnie są spotykane przy bardzo wyeksploatowanych modelach oraz nieregularnym ich serwisie. W roku 1998 wraz z modelem BMW 3E46 do produkcji weszła zmodernizowana odmiana o oznaczeniu M52TU w której to zastosowano (system Double Vanos).


Silniki w opinii użytkowników są bardzo trwałe i niezawodne pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. Zastosowanie jednostki jest bardzo szerokie od modeli klasy średniej po modele serii 7.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwały jednostka
  • blok wykonany z aluminium
  • bardzo dynamiczna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • 6-cylindrów

Wady

  • droga instalacja LPG
  • awarie cewki zapłonowej (koszt 200zł)
  • uwaga na silniki z dużym przebiegiem (duża utrata oleju przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworów)
  • awarie czujnika położenia wałka rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 24 miesiące
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.9)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
5%
3%
10%
3%
60%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

26.03.2023 523i
(9.7)
Opinia: .
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 523i 170KM
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 11.8 l/100km
Polecam
30.03.2022 523i
(9.7)
Opinia: Wręcz pancerna jednostka , tak zwana idiotoodporna . wersja M52B25 posiada tuleje pokryte nikasylem , przez co szybciej silnik padnie od jazdy na benzynie niż od LPG . Ktoś tu bzdury pisze .
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Pancerna jednostka , idealna do LPG , ktoś tu głupoty napisał że nie odpowiednie do LPG.
Wady: ODMA
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 18.0 l/100km
Polecam
24.10.2016 Kapsel
(7.3)
Opinia: Użytkuję ten silnik w modelu 323ti E36 compact. Zrobiłem nim około 25 tyś. km i z mechaniką tj. łańcuch rozrządu, vanos, pompa oleju nic się nie dzieje. Oczywiście warunkiem jest dbałość o okresowe wymiany płynów jak zalecanej jakości i lepkości olej czy też płyn chłdniczy.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 323ti
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam