BMW

Silnik BMW 2.5 R6 24V 204/218KM N52B25

83806
Silnik BMW 2.5 R6 24V 204/218KM N52B25

Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.5 R6 N52B25 o mocy 204KM lub 218KM  zadebiutował w 2005 roku w BMW serii 3 E90 i  miał zastosowanie w wielu innych modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników są chwalone za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.Niestety koszty serwisu nie należą do tanich oraz spalanie jest dosyć wysokie zwłaszcza w jeździe miejskiej.

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,5#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=fireCo do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę problemy z hydraulicznymi popychaczami  oraz awariami elektrycznej pompy cieczy !!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodny a przede wszystkim świetnych osiągów i wysokiej kulturze pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • mocna trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • problem z popychaczami hydraulicznymi do 2008r
  • awarie elektrycznej pompy cieczy
  • drogi serwis
  • kosztowna instalacja LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

76%
7%
3%
2%
3%
3%
5%
Suma głosów: 165

Opinie użytkowników

10.12.2023 BMW 5 E60
(10.0)
Opinia: Wysoka kultura pracy, mam założoną instalację gazową KME, pracuje idealnie bez zastrzeżeń. Silnik niestety spala około 1l oleju na 1000 km, jednak wystarczy dolać modyfikator oleju z LM przy wymianie i zużycie oleju spada praktycznie do zera. Wymieniam olej maksymalne co 10.000 km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy, idealnie pracuje z instalacją gazową,
Wady: Duże spalanie, szczególnie w mieście.
  • Silnik: 218 N52B25 E60
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 145600
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
21.08.2022 325i E91
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo trwały, wrażenia z jazdy doskonałe, drobne awarie osprzętu ale niezbyt kosztowne, wymiana oleju co 10k i wszystko pracuje idealnie.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
  • Silnik: N52
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
12.10.2017 Grzesiek
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik mam go od sześciu lat i zrobiłem ponad 100 tys km bez żadnych usterek.Dynamika na bardzo dobrym poziomie kultura pracy rewelacja spalanie do przyjęcia.Jestem bardzo zadowolony i wcale nie ma jakiś wygórowanych kosztów utrzymania jak ludzie mówią. Po za tym nie ma
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW Seria 3 E90 325i 218KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 210tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam