Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 258 KM, oznaczany jako N52, zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630i (E63). Rok później wprowadzono wersję o pojemności 2.5i. Silnik ten znalazł zastosowanie w samochodach klasy średniej, wyższej oraz SUV-ach. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji, z rozrządem opartym na łańcuchu. Zastosowanie połączenia magnezu i aluminium w konstrukcji pozwoliło na obniżenie wagi silnika. W jednostce zastosowano również płynne zmiany wzniosu zaworów (Valvetronic) oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).
Jeśli chodzi o potencjalne usterki silników tej rodziny, szczególną uwagę należy zwrócić na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awarie elektrycznej pompy cieczy. Zwłaszcza druga z wymienionych usterek może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Mimo to, silniki tej rodziny cieszą się opinią bardzo trwałych i niezawodnych, a także charakteryzują się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 9) | (8.2) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 7.1/10 |
Dynamika | 8.6/10 |