Toyota

Silnik Toyota 1.6 16V VVT-i 110KM 3ZZ-FE

66852
Silnik Toyota 1.6 16V VVT-i 110KM 3ZZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.6 16V VVT-i 3ZZ-FE o mocy 110KM miał zastosowanie w takich modelach Toyoty jak Corolla czy Avensis. Jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silniki staja się bardzo dynamiczne i elastyczne oraz bardziej oszczędne. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany  ponieważ może się wiązać z poważnymi awariami, takimi jak wypaleniem gniazd zaworowych. Jedynym poważnym mankamentem tej jednostki są ubytki oleju, odpowiadają za to wady konstrukcyjne silnika, które doprowadzały do uszkodzenia jednostki. Po 2003 roku usterka została usunięta. Musimy pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny i trzeba go kontrolować, głośna praca może świadczyć o jego rozciągnięciu czy awarii napinacza. Niestety koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra trwała jednostka
  • brak awarii
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • zużycie oleju silnikowego w silnikach z początku produkcji zużycie oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Montaż LPG w autach z tym silnikiem powinien się odbywać po dotarciu już silnika !!! Jeżeli był zamontowany zaraz po zakupie może okazać się awaryjny.

Uwaga na silniki z pierwszych lat produkcji 2000-2003r, przez duże ubytki oleju silniki mogły ulec uszkodzeniu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.0)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Najbardziej awaryjna część

70%
8%
4%
3%
3%
7%
5%
Suma głosów: 73

Opinie użytkowników

26.03.2022 Corolla Verso
(9.7)
Opinia: Silnik super, tylko problemem jest to że 5cio biegowa skrzynia jest krótka, przez co nie ma mowy o jeździe autostrada na wyższych prędkościach.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjność obsługa elastyczność dynamika
Wady: częsty serwis olejowy jeśli chce się jeździć bezawaryjnie, najlepiej olej syntetyczny do końca jego żywota
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
02.01.2020 Corolla e12
(8.0)
Opinia: Silnik praktycznie bezobsługowy, rozrząd dożywotni, chyba, że zaniedbuje się wymiany oleju na czas. W Corolli jest łączony z bardzo słabą 5 biegowa skrzynią, która przy 140 ma 4200 obrotów na minutę, a ten silnik wcale aż tak dużo nie potrzebuje. Wydech powinien być lepiej wyciszony.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ekonomiczny przy dynamicznej jeździe Kultura pracy Bezawaryjność
Wady: Skrzynia biegów
  • Silnik: 110 km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.08.2019 Toyota Corolla E12 Sedan
(8.0)
Opinia: Kupiłem Corollę z 2006 roku z tym silnikiem z przebiegiem 132 000 km. Obecnie ma przejechane 163 000 i do tej pory tylko leję paliwo i co 12 000 wymieniam olej na taki jak zaleca producent - 5W30. Do jazdy we dwoje wystarczający, przyśpiesza OK,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.6 VVT-i 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 / 163 000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam
20.01.2019 Toyota Corolla
(9.7)
Opinia: Miałem toyotę z 2005 r z tym silnikiem .8 lat bezawaryjnej jazdy Silnik ten nie brał żadnego oleju na trasie dość dynamiczny może przy wyższych prędkościach troszkę głośny ale to mały szczegół Ogólnie bardzo dobry silnik polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 110 k m
  • Rocznik / Przebieg: 2005 Corolla 120000 tyś
  • Spalanie: 8.9 l/100km
Polecam
04.12.2018 Robert
(3.0)
Opinia: Silinik bierze duze ilosci oleju, problem poprawili dopiero w 2005r, moj wyzional ducha przy 110tys, 100km autostrada i silnik sie zatarl, wypil caly olej
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 110
  • Rocznik / Przebieg: 110
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię