Silnik Toyota 1.6 16V VVT-i 3ZZ-FE o mocy 110KM miał zastosowanie w takich modelach Toyoty jak Corolla czy Avensis. Jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silniki staja się bardzo dynamiczne i elastyczne oraz bardziej oszczędne. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.
Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany ponieważ może się wiązać z poważnymi awariami, takimi jak wypaleniem gniazd zaworowych. Jedynym poważnym mankamentem tej jednostki są ubytki oleju, odpowiadają za to wady konstrukcyjne silnika, które doprowadzały do uszkodzenia jednostki. Po 2003 roku usterka została usunięta. Musimy pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny i trzeba go kontrolować, głośna praca może świadczyć o jego rozciągnięciu czy awarii napinacza. Niestety koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Montaż LPG w autach z tym silnikiem powinien się odbywać po dotarciu już silnika !!! Jeżeli był zamontowany zaraz po zakupie może okazać się awaryjny.
Uwaga na silniki z pierwszych lat produkcji 2000-2003r, przez duże ubytki oleju silniki mogły ulec uszkodzeniu !!!
Średnia (głosów: 7) | (8.0) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 7.9/10 |