Volvo

Silnik Volvo 1.8 16V DOHC 115KM B4184S

22916
Silnik Volvo 1.8 16V DOHC 115KM B4184S

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.8 16V DOHC B4 184S o mocy 115KM z rodziny Volvo Modular Engine miał zastosowanie w samochodach Volvo S40/V40 pierwszej generacji. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys/km. Konstrukcja nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.


Jednostka nie jest wolna awarii a do najbardziej newralgicznych jest wspomniane koło. Objawem jest drganie, hałas oraz spadek mocy, inne przypadłości to awarie przepustnicy. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik średnio pali 8L/100km ale przy cięższej nodze może być ponad 10L.


Jednostka na wyższych obrotach dobrze się zbiera ale przekłada się to na duże spalanie i bardzo głośną pracę a w innym przypadku ma słabą dynamikę i przy wyprzedzaniu jest konieczność redukcji na bieg niższy!!! Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG, dużym plusem jest hydrauliczna regulacja zaworów. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • awarie przepływomierza
  • ceny serwisu
  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

56%
11%
0%
0%
0%
11%
22%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

17.04.2018 Piotr
(9.3)
Opinia: Fantastyczne autko. Mam je 11 lat i 11 lat na LPG BRC. Przejechałem nim 170kkm i tylko zmieniam płyny i hamulce. Teraz szukam czegoś na zmianę i mam z tym duży problem - co wybrać. Skłaniam się na Volvo z silnikiem 2.5 T5 bo chyba
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: V40/115KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998/260kkm
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
03.08.2017 Janusz
(9.3)
Opinia: Prosta konstrukcja nie do zajechania nawet czasami jak zapomnę wymienić oleju nic się nie dziej.Każdy mechanik z nim zrobi części pod dostatkiem,zresztą auto prawie bezawaryjne .Spalanie około 7-8L ,przyspieszenie dobre auto idzie jak burza.Jak ktoś szuka niezawodnego silnika to polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: V40/115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000/380tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam