Volvo

Silnik Volvo 1.6 16V VVT 109KM B4164S2

16179
Silnik Volvo 1.6 16V VVT 109KM B4164S2

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 1.6 16V VVT o mocy 109KM wszedł do produkcji w 1999 roku wraz z liftingiem modeli Volvo S40/V40 I generacji. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji z przed liftingu. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys. km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 100 tys. km, dodatkowo wyposażony w koło zmiennych faz rozrządu. Musimy pamiętać o jego wymianie podczas wymiany rozrządu, koszt koła to ok. 350zł.



Konstrukcja nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna awarii, do najbardziej newralgicznych należy układ regulacji obrotów czego objawem jest falowanie obrotów oraz wadliwe napinacze paska rozrządu! Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik średnio pali 8l/100km ale przy cięższej nodze może to być ponad 10L. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG a dużym plusem jest hydrauliczna regulacja zaworów. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niezła dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • awaria napinacza paska rozrządu
  • awarie układu regulacji wolnych obrotów
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
33%
0%
17%
17%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

19.09.2017 Adam
(8.0)
Opinia: Silnik niezły mało awaryjny a jak już coś się zepsuję to sprawy groszowe,z większych awarii nic nie miałem.Spalanie nie za niskie w granicach 9l ale auto tez nie małe,najważniejsze że pali bez problemu czy to zima czy lato.Jak dla mnie jest OK tani w utrzymaniu
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: S40 109KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r 240.000 km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam