Silnik Volvo 1.8 16V VVT o mocy 122KM wszedł do produkcji w 1999 roku wraz z liftingiem modeli Volvo S40/V40 I generacji. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 115-konnej z przed liftingu. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys.km oraz systemem zmiennych faz rozrządu z kołem regulacji. Musimy pamiętać o jego wymianie podczas wymiany rozrządu, koszt koła to ok. 350zł. Zadaniem koła była regulacja faz rozrządu i było ono montowane na wałku zaworów ssących.
Jednostka nie jest wolna od awarii a do najbardziej newralgicznych należy wspomniane koło, objawem jest drganie, hałas oraz spadek mocy, inne przypadłości to awarie przepustnicy. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania to silnik średnio pali 8l/100km ale przy cięższej nodze może to być ponad 10l. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 4) | (8.4) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |