Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo B5234T3 o mocy 250KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S60 oraz V70 II w latach 2000-2004. W porównaniu do odmiany 240-konnej z końca lat 90. ten silnik został wyposażony w zmienne fazy rozrządu.
Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć, bo silnik doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się poniżej 10l/100km.
Alternatywą może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowany z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.3 R5 B5234T3 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (9.2) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.7/10 |