Volvo

Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo 250KM B5234T3

21135
Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo 250KM B5234T3

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo B5234T3 o mocy 250KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S60 oraz V70 II w latach 2000-2004. W porównaniu do odmiany 240-konnej z końca lat 90. ten silnik został wyposażony w zmienne fazy rozrządu.



Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć, bo silnik doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się poniżej 10l/100km.


Alternatywą może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowany z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.3 R5 B5234T3 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy elektronicznej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
0%
8%
50%
8%
17%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

02.10.2019 V70 II
(9.3)
Opinia: W mojej opinii jeden z najlepszych silników w historii Volvo. Znakomita kultura jazdy i akceptowalne spalanie. Niewiele kombi z I. dekady XXI wieku mogło pochwalić się przyspieszeniem 7,1 s do 100 km/h. Silnik poprawnie eksploatowany jest bezawaryjny do 500 tys. przebiegu. Wspaniale współpracuje z instalacją
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 250
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
16.09.2017 Mariusz
(8.3)
Opinia: Mocarz to co mi przychodzi do głowy w jednym słowie,taki Gladiator szos.Przepraszam że tak go oceniam ale tak jest mało jaki samochód jest wstanie mu dorównać na drodze,świetne przyspieszenie rewelacyjan elastyczność sama przyjemność z jazdy.Najbardziej mnie wkurza że ludzie kupują takie auta z tak mocnym
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S60 2.5 250KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003 r 267.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam