Volvo

Silnik Volvo 2.3 R5 20V DOHC T5 Turbo 240KM B5234T3

6998
Silnik Volvo 2.3 R5 20V DOHC T5 Turbo 240KM B5234T3

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.3 R5 20V DOHC T5 Turbo B5234T3 o mocy 240KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S70, V70 oraz C70. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć, bo silnik jest mocny i doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się poniżej 10l/100km.


Alternatywą może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowana z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.3 T5 DOHC 240KM jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy elektronicznej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

16.03.2020 c70
(10.0)
Opinia: silnik bezawaryjny idealny do LPG same plusy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 240km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 420000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam