Silnik Volvo 2.3 R5 20V DOHC T5 Turbo B5234T3 o mocy 240KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S70, V70 oraz C70. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć, bo silnik jest mocny i doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się poniżej 10l/100km.
Alternatywą może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowana z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.3 T5 DOHC 240KM jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |