Volvo

Silnik Volvo 2.5 R5 20V VVT Turbo 210KM B5254T2

55358
Silnik Volvo 2.5 R5 20V VVT Turbo 210KM B5254T2

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.5 R5 20V VVT Turbo B5254T2 o mocy 210KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S60, V70, S80, XC70 oraz XC90. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.


Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy. Inne przypadłości to przepływomierz oraz przegrzanie silnika spowodowane złą jakością płynu chłodzącego. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 R5 B5245T2 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • możliwość montażu LPG

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy
  • przegrzania silnika
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.8)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

55%
3%
13%
3%
13%
3%
13%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

04.11.2023 S60
(8.0)
Opinia: Użytkuje auto od 7 lat i 150 000 kilometrów, automat z LPG. Piękny dźwięk silnika, mocy wystarczająco do dynamicznej jazdy, piękna elastyczność, silnik osiąga pełnie możliwości już przy 1800 obr/min co pozwala na dynamiczne pomieszanie się po mieście w zakresie 1500-2300 obrotów. Auto nigdy mnie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: B5254T2
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 12.5 l/100km
Polecam
15.10.2022 S60 I
(9.3)
Opinia: Zrobiłem ponad 10 tysi, przy czym został zagazowany. Zarówno na benzynie jak i LPG chodzi znakomicie. Miał drobne problemy przepustnicą, co zostało wyeliminowane przez wyczyszczenie benzyną ekstrakcyjną.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość dynamika dźwięk silnika możliwość zagazowania
Wady: wysokie spalanie drogie koła zmiennych faz
  • Silnik: 210 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 243783
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
16.03.2020 volvo v70
(10.0)
Opinia: silnik idealny !! miałem wiele aut diesle i benzyn, volva z tymi silnikami są nie do zdarcia ! moc z pojemności, plus dołożona delikatna turbinka, silnik idealny !
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 210
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 380
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
10.12.2019 S60 I gen
(8.0)
Opinia: Widze ze autor ktory pisal opis dla tej jednostki kompletnie nie wie co to za silnik. Po pierwsze jest to jednostka R5 nie żadne V5, po drugie koszty rozrządu to 500 zł (te 2000 to chyba sobie policzył autor z kołami zmiennych faz, których nie
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo dobra dynamika jednostki, umiarkowane spalanie w okolicach 13l w mieście
Wady: Problemy z przepustnica, problemy z pękającymi cylindrami
  • Silnik: 210 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 100 tyś
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
17.07.2017 Janusz
(8.7)
Opinia: Jeżdżę Volvem XC70 z tym silnikiem już trzeci rok zrobiłem około 70tys bez najmniejszych problemów.Na początku wahałem się czy założyć gaz ale teraz nie żałuję spalanie na poziomie 11-12 litrów to nie tragedia a za to nie popaprałem tak świetnego silnika.Auto użytkuję raczej na trasie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Volvo XC70 2.5 20V 210KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006r/280tys
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam