Silnik Mazda 1.3 MZR o mocy 84-86KM był stosowany na rynku europejskim od 2003 roku w Mazdzie 2 a także w Mazdzie 3. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd o zmiennych fazach zaworów S-VT. Blok z aluminium oraz pierścienie tłokowe o niskim tarciu. Wszystko to miało przełożyć się na zmniejszenie spalania, zapewnienia lepszej pracy silnika oraz zredukować emisję spalin.
W opinii użytkowników silnik spisuję się przyzwoicie, jest cichy i oszczędny, średnie spalanie zamyka się w okolicy 6-7L. Dynamika nie powala ale silnik miał spełniać funkcję auta miejskiego a nadrzędną kwestią było spalanie. Awaryjność silnika jest praktycznie zerowa, poza drobnymi usterkami osprzętu taki jak świece, egr czy przepustnica. Serwis Mazdy nie należy do tanich lecz na rynku jest pod dostatkiem części zamiennych, które można zakupić w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.8) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 6.5/10 |