Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V MZR 141KM-147KM LF-F

72506
Silnik Mazda 2.0 16V MZR 141KM-147KM LF-F

Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V MZR o mocy 141-147KM miał zastosowanie w samochodach Mazda 5 oraz 6. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za dobre osiągi, niezłe przyspieszenie i dobrą elastyczność.


Silnik ma kilka drobnych przypadłości takich jak awarie eger-u, przepływomierza oraz najbardziej kosztowna awaria klap w kolektorze dolotowym. Czasami zdarza się nierówna praca silnika czego powodem może być silniczek krokowy lub przepływomierz, po jego przeczyszczeniu usterka powinna zniknąć.Na minus trzeba zapisać montaż instalcji LPG z powodu wrażliwych gniazd zaworowych !!! Poza tym awaryjność silnika jest praktycznie na zerowym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • uwaga na EGR
  • awarie przepływomierza
  • awarie klap w kolektorze
  • awarie silniczka krokowego
  • w przypadku montażu LPG problem z gniazdami zaworowymi !

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

74%
9%
5%
3%
2%
3%
5%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

04.05.2024 Mazda 6
(7.0)
Opinia: Właśnie przeczytałem o łańcuchu rozrządu z dożywotnią gwarancją, fajnie. Jednak. .. ten silnik wyje nie jedzie, jeśli ktoś posiadał cokolwiek z v6 lub turbo to ten silnik stoi w miejscu.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Solidny trwaly
Wady: Głośny, wyje na wysokich obrotach, nie daje mocy bez wkrecenia na obroty nie jest oszczędny ale też nie chla zbyt dużo. Automat w 6 i z tym 2,0 uchodzi za awaryjny, choć z zalet , naprawa za 3 tyś.
  • Silnik: 147
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
07.11.2022 Mazda 6
(9.0)
Opinia: Mazda 6 polift, przejechane 250tys km. z czego 120 tys. na gazie. Zero awarii, po przejechaniu 80 tys. na gazie wyregulowane luzy zaworowe- koszt 800 zł. Olej wymieniany regularnie co 10 tys. km. Polecam ten silnik, wystarczy tylko pilnować interwału wymiany oleju.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjny, ekonomiczny
Wady: Głośny przy wyższych obrotach
  • Silnik: 2.0
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
23.11.2021 Mazda 5
(8.3)
Opinia: Silnik jest świetny, w mojej ocenie, na oleju Motul 8100 Econergy 0W-30 spala we Wrocławiu średnio w ciągu roku do 10 l/100 km (Mazda 5 - 1600 kg masy własnej z kierowcą i pełnym bakiem), na trasie do 120 km/h (przy jeździe bez silnego wiatru)
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: W zasadzie 100% niezawodność (przez 14 lat, puściło uszczelnienie rozrządu), brak wycieków poza tym, brak zużycia oleju, bardzo dobry stosunek osiągów do spalania (skrzynia 6B), bardzo przyjemne brzmienie, ciąg przy każdych obrotach, brak kłopotów z nagarem (pośredni wtrysk), brak zaworu EGR (w Maździe 5), trwały
Wady: Trochę wysokie obroty po zimnym starcie (np. 2 tyś obr/min, a przez pierwsze metry ok. 1,5 tyś/min), dość głośna praca wtryskiwaczy benzynowych, spalanie zawsze mogłoby być odrobinę mniejsze - ale Mazda 5 to Van i ma co pchać przed sobą. Zawory mogłyby być regulowane hydraulicznie
  • Silnik: 147
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
30.06.2020 Mazda 5 LFF7
(10.0)
Opinia: Łańcuch ma cykl wymiany co 300 tys kilometrów, a nie dożywotnia gwarancja... W moim 2.0 puściły uszczelniacze zaworów na trzecim garze i w trasie auto łykało litr na 100km. Właśnie przechodzi remont kapitalny. Blok, głowica i gniazda ogólnie w dobrym stanie. Korbowody bardzo ładne. Tłoki jak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezniszczalny blok z aluminium Trwały i banalny w budowie rozrząd na łańcuchu z bardzo długim cyklem wymiany. Idealny do gazu. Lubi dobry olej i wysokie obroty. Banalny w budowie.
Wady: Puszcza na pierścieniach i uszczelniaczach. Nie wolno zaniedbywać wymian oleju. Podzespoly podatne na wysokie temperatury, szczególnie klapki kolektora.
  • Silnik: 2.0 146/LFF7
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.03.2020 Mazda 6 GH
(7.0)
Opinia: Świetne auto, duża radość z jazdy. Dobra dynamika, atrakcyjny wygląd. Przestronne wnętrze i bagażnik (sedan). Warto zabezpieczyć podwozie przed korozją. Jeżdżę na LPG od 2 lat, zupełnie bezproblemowo. Spalanie w mieście 11l LPG, w trasie 8,5l LPG.
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy Niezłe przyspieszenie
Wady: brak
  • Silnik: 2.0 MZR 147 kM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 152 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam