Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki
Silnik Mazda 1.8 MZR L8 o mocy 116 lub 120KM miał zastosowanie w samochodach Mazda 5 oraz 6. Jednostka zbliżona konstrukcyjnie do odmiany 2.0 MZR 147KM o zdecydowanie mniejszych możliwościach, słabszej dynamice i ciut wyższym spalaniu. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za niska awaryjność jednostki oraz osprzętu przy odpowiednim serwisowaniu można rzec że zerowa .Dodatkowym atutem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji LPG.
Opinia:
Nie zbyt udana konstrukcja jedyny plus to wygląd oczywiście do puki nie zacznie rdzewieć . Miałem już wysoko prężny 2.0 143km. 2006r i teraz ma 1.8 benzyna 120km.2009r. 2.0 pojeździłem około roku i wymiana silnika a 1.8 jakieś nie całe 2 miesiące i to
samo. Wyciszenia wnętrza brak przy wyższej prędkości trzeba albo dać muzykę głośniej albo słuchać szumu jak by w drzwiach nie było uszczelek . Jak by ktoś znajomy zapytał czy polecam to od razu powiem że nie a wy robicie jak uważacie .Tym samym stwierdzam że to moja ostatnia mazda.
1.0/10
1.0/10
1.0/10
Zalety:
Brak
Wady:
Silnik 2.0 d. Dynamiczny ale co chwilę coś jak nie puszcza czarnych chmur to trzeba go wymieniać.
Z kolei 1.8 to straszny muł , do wyprzedzania traktorów to może jeszcze, ale nic więcej . Jak już wciśniesz mocniej to prosta droga na lawetę i po nowy silnik
Silnik:
1.8 120km
Rocznik:
2009
Przebieg:
200000
Spalanie:
8.2 l/100km
Odradzam
22.11.2023Mazda 6 gh
(6.0)
Opinia:
Silnik nadmiernie pobiera olej
5.0/10
8.0/10
5.0/10
Silnik:
120
Rocznik:
2009
Przebieg:
307000
Spalanie:
9.5 l/100km
Odradzam
16.05.2023mazda 6 2002 1.8 benzyna
(3.0)
Opinia:
Benzyna 1.8 2002- właściwie wszystko lipa, ciężko szukać pozytywów. Silnik bierze olej co chwile remont silnika (pierścienie,tłoki).Sprzęgło twarde, skrzynia nieważne czy nowa czy stara biegi wchodzą jak w jakimś jelczu (Ci co twierdzą inaczej chyba przesiedli się z golfa 2 i to jedyne czym nowszym
jeździli) Zawieszenie twarde i z gównolitu no i wiadomo rdza rdza rdza
A no i zapomniałem wspomnieć o wyciszeniu auta a w sumie jego braku. Przy 120km/h nie do wytrzymania no i brakuje 6 biegu.
4.0/10
1.0/10
4.0/10
Zalety:
Brak
A może jedna się znajdzie. Traci na wadze przez korozje także co weekend jest coraz szybsza, taki agrotuning
Wady:
Wysokie spalanie paliwa, oleju
Pierścienie, tłoki co chwile do remontu
Rdza
Silnik:
120
Rocznik:
2002
Przebieg:
189000
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
07.10.2022mazda 6 ,1,8 16v ,120 KM
(8.3)
Opinia:
Ogólnie samochód jest super -warunek,że olej w silniku dobrze dobrany i wymieniany jak trzeba z filtrem.Rdza podwozia jest najgorszym problemem -trzeba wyczyścić dobrze podwozie,odrdzewić i impregnować co kilka lat.Jak kto dba ,to i tak ma,Ja dbam i mi służy już 5 lat.1.8,16 v, 2003
r
9.0/10
9.0/10
7.0/10
Zalety:
silnik ok,o ile jest dobry olej !....dynamika o.k ,skrzynia biegów też o.k
Wady:
rdza podwozia,,impregnować dobrze co 4 lata i będzie o.k.
Silnik:
1,8 , 16 v
Rocznik:
2003
Przebieg:
330000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
07.06.2022Mazda 6 GG
(8.0)
Opinia:
Silnik bezobsługowy i bezawaryjny, o ile się o niego dba i prawidłowo eksploatuje. Moja Mazda ma 230 tys. na karku i poza wymianami oleju i filtrów nic się nie działo.