Honda

Silnik Honda 1.6 16V VTEC 110KM D16

24862
Silnik Honda 1.6 16V VTEC 110KM D16

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.6 VTEC D16 o mocy 110KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.


Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie.  Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • zaawansowana konstrukcja silnika
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • regulacja luzów zaworowych
  • nie zalecany do LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

66%
7%
10%
7%
3%
3%
3%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

27.07.2023 Civic ES
(10.0)
Opinia: Bardzo porządny, szczelny i bezawaryjny silnik. Ekonomia OK, dynamika bardzo fajna i odpycha lekkiego Civica jak odrzutowiec;) Wadą zespolu napędowego jest zestopniowanie skrzyni biegow. 3000 rpm pzy 100km/h to masakra dla uszu w trasie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjnosc i brak oznak zuzycia. Po 180kkm nie trzeba bylo ani razu korygowac zaworow. Przy wymianach stary olej w kolorze herbaty. Stan rozrzadu po tym dystansie tez doskonaly ale wymienilem profilaktycznie. Latwy dostęp do filtrów i swiec.
Wady: Trochę głośny.
  • Silnik: D16V2
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.02.2020 Civic
(8.3)
Opinia: Pisać o regulacji luzów jako minus to opinia krzywdząca dla tego silnika. Jest to zwykła część eksploatacji tak jak wymiana oleju, o której użytkownik wie od początku.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 205
  • Przebieg: 116
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.02.2020 Civic 7 ,3 drzwiowy
(8.7)
Opinia: Świetny silnik. Bije na głowę inne silniki 1.6. Mocy nie brakuje nawet przy 150 km/h. W trakcie użytkowania wad nie zaobserwowałem. W silniku nic się nie psuło.Olej od wymiany do wymiany 400 ml dolewane ale nigdy nie było minimum.. Sam samochód też bezawaryjny. Największą wadą
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Świetna dynamika. Wysoka kultura pracy. Małe spalanie.
Wady: Drogi serwis. Brak mechaników znających silnik.
  • Silnik: 110 d16V
  • Rocznik: 205
  • Przebieg: 116000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
01.11.2017 Kamil
(9.0)
Opinia: Motor bardzo dobry nie mam z nim problemów jedyne co to regulacja zaworów ale to mi się zdarzyło dwa razy.Spalnie do przyjęcia średnio 7L,prac silnik równa cicha,dobre przyspieszenie.Silnik lubiący wyższe obroty ładnie się wtedy zbiera a kultura pracy jest na wyższym poziomie,to takie moje odczucie.Duży
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Civic VII 1.6 VTEC-E 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r 185tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam