Silnik Honda 2.0 16V i-VTEC 155/156KM K20A

64868
Silnik Honda 2.0 16V i-VTEC 155/156KM K20A

Silniki Honda i-VTEC serii K są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 155KM i oznaczeniu K20A miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord oraz Stream. Konstrukcja silnika prosta, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego w którym sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju


Silnik z lat produkcji 2003-2004 miał problem z zacierającym się wałkiem rozrządu – dosyć droga naprawa. Po montażu instalacji LPG może dochodzić do wypalania się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.  Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

Wady

  • cena serwisu
  • spalanie
  • awarie wałków rozrządu
  • regulacja luzów zaworowych co 40 tys

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000

Silnik o oznaczeniu K20AX z lat 2003-2004 przy przebiegu około 150 tys .km dochodziło do wytarcia walka rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (8.5)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 1

Najbardziej awaryjna część

27%
18%
21%
3%
15%
9%
6%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

20.09.2024 Accord VIII 2013, sedan
(10.0)
Opinia: jestem bardzo zadowolony. mam już ok 90 tys na LPG i żadnych problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjny,
Wady: trzeba regulować zawory, aby przyspieszyć trzeba wejść na obroty
  • Silnik: 2.0 156 km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
04.08.2023 Honda Accord VII rok 2005
(9.7)
Opinia: Honda Accord VII 2005 sedan + LPG LandiRenzo. Silnik K20A6. Przebieg prawie 290 tys. Działa bez problemów. Typowe wymiany osprzętu. Alternator, termostat, akumulator, sprzęgło w manualnej skrzyni biegów. Generalnie do silnika nie ma do czego się przyczepić. Bez względu na porę roku odpala bez problemu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Trwałość
Wady: Czasami lubi zużyć trochę oleju
  • Silnik: 155/K20A6
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
16.04.2023 Accord VII 2007 executive
(4.7)
Opinia: Jak mozna pisac ze to dobry silnik jak mecza go notoryczne,masowe wytarte wałki,panewki...Moje auto 190tys i silnik trafił szlag....niby po lifcie i juz wolny od wad a to g... prawda.Po prostu wadliwy fabrycznie silnik jak VW tsi VTi peugeotaPoczytajcie forum,grupy accorda vii na FB,popytajcie w
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Wady: Kończy zywot ok 200tys,chyba ze trafisz wyjatkowo jak 6 na loterii....
  • Silnik: K20a
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 198000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
09.10.2022 Honda CRV
(7.7)
Opinia: Ja Również Nie Rozumiem Dlaczego Ktoś Napisał Że Silnik Jest Niezalecany Do LPG skoro te silniki idealnie Wręcz jeżdżą na LPG . Silnik Nosi Miano Pancernego Dodatkowo Bajecznie Prosta I Konieczna Co 30 tyś km regulacja luzu zaworowego na śrubkę jak Polonezie
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo Trwały i Elastyczny Polecam Do LPG Bardzo Prosta Regulacja Zaworów Mechanik Twierdzi Że Można By Rzadziej Regulować Bo Nie Ma Co Robić co 30 tyś
  • Silnik: 2.0 ivtec
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 200
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
04.01.2022 Accord VII
(8.3)
Opinia: Motor K20a6- czyli poprawiony. Modyfikowalny motor, w serii jeździ bardzo przeciętnie - normalnie do jazdy się oczywiście nadaje. Pokusiłem się o różne modyfikacje i wyciągnąłem z tego 168KM, efekt czuć ale nie powala jak K20z1 (210KM). Dalsze prace z powodów kosztów zaniechałem - plan jest prosty -
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cała rodzina K2X świetnie brzmi
Wady: nie widze
  • Silnik: 2.0 K20A6
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam