Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 155KM i oznaczeniu K20A miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord oraz Stream. Konstrukcja silnika prosta, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego w którym sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju
Silnik z lat produkcji 2003-2004 miał problem z zacierającym się wałkiem rozrządu – dosyć droga naprawa. Po montażu instalacji LPG może dochodzić do wypalania się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty. Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik o oznaczeniu K20AX z lat 2003-2004 przy przebiegu około 150 tys .km dochodziło do wytarcia walka rozrządu !!!
Średnia (głosów: 12) | (8.5) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 7.8/10 |
Dynamika | 8.5/10 |