Honda

Silnik Honda 2.4 16V i-VTEC 190KM-201KM K24

37853
Silnik Honda 2.4 16V i-VTEC 190KM-201KM K24

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.4 i-VTEC o mocy 190KM najbardziej znany z Hondy Accord. Konstrukcja silnika z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, można rzec idealna!!! Nie zalecany jest montaż instalacji LPG – powód wypalanie się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.  Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki mocnej i bardzo dynamicznej to silnik jest idealną propozycją


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała bezawaryjna jednostka
  • rewelacyjne osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • silnik na łańcuchu rozrządu

Wady

  • wysokie spalanie
  • wysokie ceny serwisu
  • nie zalecany do instalacji LPG
  • regulacja luzów zaworowych co 40tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.3)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

20%
5%
5%
3%
8%
3%
56%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

18.05.2022 Accord VIII
(9.7)
Opinia: Bardzo żywotna jednostka, stosunkowo mało spalająca i tania w obsłudze
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Trwałość. Elastyczność.
Wady: Nowsze i zmęczone jednostki piją olej.
  • Silnik: 201KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
01.03.2022 Accord 7 / Accord 8
(9.7)
Opinia: Motor znam oczywiście z Accordów, zarówno 7gen jak i 8gen. Zawszę uważałem że 2.0 155KM to za mało i szybko przesiadłem się na 2.4. Elastyczność sprawia że już nie trzeba tak kręcić obrotami, a auto przyjemnie przyśpiesza przy niewiele większym spalaniu. Silnik sam w sobie nawet nie ma
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Pancerniak Niezłe spalanie Ładne kulturalne brzmienie Szybkość nagrzewania
Wady: Brak
  • Silnik: k24a3
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
02.02.2022 Accord VII Type S
(9.3)
Opinia: Silnik bezawaryjny. Dbać o poziom oleju oraz wymianę na czas do tego filtry i prędzej buda zgnije niż ten motor skończysz. 2.4 jest bardzo elastyczny przy 80 km/h na 6 biegu komputer w accordzie 7 type s wskazuje spalanie 4l/100 km. Sporą wadą jest punkt
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność i dość spory jak na Honde moment obrotowy na niskich/średnich obrotach. Dynamika,moc od 4800 obrotów do odcięcia 7400.
Wady: Lubi czasem trochę wypić ale tylko jeśli naprawdę mocno ciśniesz swoje K24. Tak wogóle picie oleju nie tyczy się tylko hondy i silników z rodziny VTEC. Przy agresywnej jeździe w moim przypadku do 0,5l na 600 km niemieckiej autostrady ale prędkości powyżej 200 km/h. Czasem
  • Silnik: K24A3
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 292 tys km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
12.01.2022 accord VIII 2.4
(9.0)
Opinia: Potwierdzam opinie, że w accord VIII 2.4 niestety bierze olej, a już napewno zjada go więcej niż 2.4 w accord VII polift, który miałem wcześniej. W Acc VII bywały po mocniejszej jeździ ubytki 100-200ml/1000KM. W obecnym Acc VIII mam 150000km przebiegu i przy mocniejszej jeździe prawie 1L/1000KM. Nawet
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -dynamika -dobre spalanie -super elastyczność -wysokoobrotowy silnik który słychać że może w tych obrotach bezpiecznie pracować -wysoka kultura pracy -szybko się nagrzewa - choć w VII było szybciej :)
Wady: -bierze olej
  • Silnik: 2.4 K24z3
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
04.01.2022 Opisywany Accord VII
(9.0)
Opinia: Tylko jeździłem 3 egzemplarzami podczas oględzin Accord VII - finalnie skusiłem się na nowszą Accord VIII 2.0pb - czego po jeździe 2.4 nie mogę przeboleć:( Bardzo udane zestrojenie skrzyni z motorem, bardzo odczuwalna dynamika, elastyczność. Motor 2.4 Hondy to świetny silnik.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, elastyczność i dobre spalanie podłóg wersji 2.0.
Wady: nie znam
  • Silnik: 2.4
  • Rocznik: 2007.11
  • Przebieg: Tylko Niemiec znał prawdę
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam