Silniki Honda i-VTEC serii K są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 2.4 i-VTEC o mocy 190KM najbardziej znany z Hondy Accord. Konstrukcja silnika z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, można rzec idealna!!! Nie zalecany jest montaż instalacji LPG – powód wypalanie się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty. Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki mocnej i bardzo dynamicznej to silnik jest idealną propozycją
Opinia:
Bardzo żywotna jednostka, stosunkowo mało spalająca i tania w obsłudze
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Trwałość.
Elastyczność.
Wady:
Nowsze i zmęczone jednostki piją olej.
Silnik:
201KM
Rocznik:
2009
Przebieg:
220000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
01.03.2022Accord 7 / Accord 8
(9.7)
Opinia:
Motor znam oczywiście z Accordów, zarówno 7gen jak i 8gen.
Zawszę uważałem że 2.0 155KM to za mało i szybko przesiadłem się na 2.4.
Elastyczność sprawia że już nie trzeba tak kręcić obrotami, a auto przyjemnie przyśpiesza przy niewiele większym spalaniu.
Silnik sam w sobie nawet nie ma
EGR (a 2.0 ma), kompletnie bezawaryjny.
Opinia:
Silnik bezawaryjny. Dbać o poziom oleju oraz wymianę na czas do tego filtry i prędzej buda zgnije niż ten motor skończysz. 2.4 jest bardzo elastyczny przy 80 km/h na 6 biegu komputer w accordzie 7 type s wskazuje spalanie 4l/100 km. Sporą wadą jest punkt
załączenia VTEC normalnie jest to 6000 obr/min jednak jest na to rada a mianowicie reflash który obniża punkt załączenia VTEC do 4800 obr/min i podwyższa odcięcie obrotów do 7400-7600 choć skłaniał bym się do tej pierwszej wartości. Po pierwsze bezpieczniej po drugie w K24 powyżej 7500 obrotów mocy już nie ma. Takim sposobem otrzymujemy mocny trwały silnik z racji pojemności wystarczająco elastyczny do codziennej jazdy i sprawiający sporo frajdy jeśli chce się troszkę pobawić po krętych drogach,torze lub niemieckiej autostradzie. Średnie spalanie 9l/100. Z gazem w podłodze 17l/100. Autostrada 120km/h na tempomacie 7/7.5l. Baardzo spokojna jazda drogami lokalnymi i krajowymi poniżej 7l na 100 km.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Elastyczność i dość spory jak na Honde moment obrotowy na niskich/średnich obrotach. Dynamika,moc od 4800 obrotów do odcięcia 7400.
Wady:
Lubi czasem trochę wypić ale tylko jeśli naprawdę mocno ciśniesz swoje K24. Tak wogóle picie oleju nie tyczy się tylko hondy i silników z rodziny VTEC. Przy agresywnej jeździe w moim przypadku do 0,5l na 600 km niemieckiej autostrady ale prędkości powyżej 200 km/h. Czasem
weźmie połowe z tego róznie bywa. Jeśli jeździsz spokojnie to nie dolewasz praktycznie nic.
Silnik:
K24A3
Rocznik:
2006
Przebieg:
292 tys km
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
12.01.2022accord VIII 2.4
(9.0)
Opinia:
Potwierdzam opinie, że w accord VIII 2.4 niestety bierze olej, a już napewno zjada go więcej niż 2.4 w accord VII polift, który miałem wcześniej.
W Acc VII bywały po mocniejszej jeździ ubytki 100-200ml/1000KM.
W obecnym Acc VIII mam 150000km przebiegu i przy mocniejszej jeździe prawie 1L/1000KM.
Nawet
jeżdżąc spokojnie zauważam ubytki.
No nie jest dobrze, ale takie wady tych motorów.../
Poza ubytkami jest naprawdę dobrze.
P.S.
Bardzo fajna stronka :)
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
-dynamika
-dobre spalanie
-super elastyczność
-wysokoobrotowy silnik który słychać że może w tych obrotach bezpiecznie pracować
-wysoka kultura pracy
-szybko się nagrzewa - choć w VII było szybciej :)
Wady:
-bierze olej
Silnik:
2.4 K24z3
Rocznik:
2010
Przebieg:
150000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
04.01.2022Opisywany Accord VII
(9.0)
Opinia:
Tylko jeździłem 3 egzemplarzami podczas oględzin Accord VII - finalnie skusiłem się na nowszą Accord VIII 2.0pb - czego po jeździe 2.4 nie mogę przeboleć:(
Bardzo udane zestrojenie skrzyni z motorem, bardzo odczuwalna dynamika, elastyczność.
Motor 2.4 Hondy to świetny silnik.
9.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
dynamika, elastyczność i dobre spalanie podłóg wersji 2.0.