Silniki Honda VTEC serii F są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 2.0 VTEC o mocy 147KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord VI w latach 1998-2002. Silnik wyposażony w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!!
Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty. Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny, jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.Niestety trzeba się przygotować na dosyć duże spalanie,co prawda istnieje możliwość montażu instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km
Opinia:
Bardzo dobry, mocny i dynamiczny silnik. Prosta i nieprawdopodobnie niezawodna konstrukcja, należy tylko dbać o szczelność silnika (np. specjalne uszczelki zaworu v-tec etc.). Wymiana oleju (5W40) zgodnie z zaleceniami konstruktorów hondy - co 8 tyś. - jeżeli większością jest jazda miejska- pomaga w utrzymaniu
dobrej kondycji jednostki. Bardzo wysoka kultura pracy jednostki.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
praktycznie niezniszczalny + system V-TEC
Silnik:
147KM/ F20B5
Rocznik:
1998
Przebieg:
348000
Spalanie:
9.2 l/100km
Polecam
15.08.2021Honda Accord VI 2.0 ES
(6.3)
Opinia:
silnik nie dla każdego, osoby, które mają nawyki po dieslach nie odnajdą się z tą jednostką. Jak ktoś umie jeździć po japońsku, będzie zadowolony. Osiągi są dobre, myślę, że słowo "zadowalające" będzie odpowiednie. Spalanie zdecydowanie za duże, w trasie 10l/100km, lpg wychodzi podobnie. Bez
LPG nie polecam, z gazem już jak najbardziej tak - "zadowalająca" moc przy stosunkowo dużym spalaniu, do zaakceptowania tylko z LPG.
Silnik pracuje rowno, na niskich obrotach prawie go nie słychać.
Na przejażdżce w terenie zabudowanym trzeba dać mu ognia na wysokich obrotach np. na skrzyżowaniach lub w sytuacjach zagrożenia, i dopiero zaczyna żyć, ale ludzie uciekają z pasów, więc trzeba znaleźć pewien balans w zachowaniu na drodze, bo chęć dynamicznej jazdy przeraża pieszych, ale z kolei na niskich obrotach po prostu nic się nie dzieje, ciężko objechać rowerzystę bez redukcji i narobienia ryku. Poza tym, wyprzedzanie, jazda agresywna lub spokojna jazda 130 na autostradzie na tempomacie to przyjemność- vtec uruchamia się przy 140 na piątce a moment przed VTECiem jest dość wysoki, więc już bez bawienia się w redukcje silnik ma bardzo dużą elastyczność na drogach szybkiego ruchu.
Nieraz dostal ostry łomot i spływało to po nim jak woda po kaczce, więc trwałość myślę na plus przy przebiegu 230tys. km., konsumpcja oleju niewielka - ale występuje. na 1500-2000km muszę dolac szklankę do dwóch szklanek oleju - ale niektóre palą więcej, niektóre mniej, to jest zagadka nie do sprawdzenia przy zakupie.
problematyczny jest osprzęt, np. sondy lambda. zamienniki najczęściej nie działają, a oryginał denso kosztuje chore pieniądze. mi się udało wymienić na sondę delphi za połowę ceny i działa. po wielu latach kolektory mają zapieczone gwinty, sam kolektor w przyklad u mnie jest nie do odkręcenia. wkrótce będę miał do wymiany alternator, bo mój oryginalny denso zaczyna słabnąć po 20 latach. poza tym jest git.
odnośnie pracy na LPG, nie zauważyłem wzrostu temperatury, a sam silnik jest żwawszy (gazownik zrobil mapę ze zwiększonymi dawkami w pewnej partii obrotów) - instalacja landirenzo lovato z czarnymi elektrozaworami. super sprzęt.
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Zalety:
lubi gaz, wiele osób ma ten silnik zagazowany i sobie chwali, a na tej stronie napisali jakieś bzdury
dynamiczny, jeżeli ktoś umie tym jeździć
trwały, odporny na niewdzięcznego agresywnego właściciela
dobra kultura pracy
Wady:
większość tych jednostek żre olej
nędzny i nietrafiony dla spokojnych i niedzielnych kierowców
wysokie spalanie
problemy z sondami lambda
Silnik:
F20B6
Rocznik:
1998
Przebieg:
230000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
29.07.2017Radek
(9.3)
Opinia:
Silnik niezniszczalny wszystko działa bez zarzutu,to są stare dobre jednostki które robią bez problemy 500 tys km.Ja osobiście zrobiłem nim 12.000 tys km i po za normalnym serwisem nic się nie dzieje,rozrząd oryginalny nie słychać żeby rzęził.Silnik dynamiczny mocny i bardzo ładnie cicho pracuje.Spalanie na
poziomie 9L na trasie można zejść do 6.5L.Jestem bardzo zadowolony polecam