Silniki Honda i-VTEC serii L są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.2 i-VTEC L12 o mocy 90KM i 114Nm jest to bliźniacza konstrukcja do 1.4 i-VTEC najbardziej znana z Honda Jazz. Konstrukcja czterocylindrowa z wielopunktowym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu .Silnik idealny do miasta zdecydowanie lubiący wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczny, przy niskich obrotach auto słabo przyspiesza jest mułowate.
Musimy pamiętać również o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Po za tym jednostka trwała praktycznie bezawaryjna i spalanie jest na niskim poziomie średnio 6L.
Opinia:
Samochód oszczędny, założyłem LPG z ciekawości, koszt 3300zł - spalanie 6-8lpg!!!
Chodzi jak na benzynie.
Gdyby była bardziej dynamiczna byłoby to auto idealne.
Tanie części zamienne.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Silnik:
90KM 1.2 V-tech
Rocznik:
2010
Przebieg:
168000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
12.05.2019Jazz, wersja Cool /z dodatków-klima,ster.lusterek i przed.drzwi/. Brak tylnych głośników!
(8.7)
Opinia:
Wspaniałe auto, idealne do miasta ale także w niedalekie trasy! Prowadzi się swobodnie, zwinnie i bez żadnego wysiłku, auto ciche do 100-110 km/h - potem też nie jest najgorzej. Wszystko pracuje lekko. Jak na swoje wymiary i klasę Jazz jest przestronna i ma super bagażnik.
Z przodu ma się wrażenie siedzenia w samochodzie o klasę większym. Spalanie - rewelacja! - 1/3 trasa, 1/3 autostrada,1/3 miasto - nie przekraczam 5,2 l /100km. Jeżdżę oszczędnie, nie gazuję, ale i przyspieszyć Jazzem do 6, nawet- 7 tys. obrotów to sama przyjemność dla ucha i ciśnie bardzo przyjemnie. Z wad- kiepskie plastiki ale za to mnóstwo schowków i półeczek - na 6-tkę! Polecam!!!
10.0/10
8.0/10
8.0/10
Silnik:
1,2 i-VTEC 90 KM
Rocznik / Przebieg:
12.2013 / 12.500 km
Spalanie:
5.2 l/100km
Polecam
15.06.2018Robert
(9.3)
Opinia:
Silnik 1.2 90 kucy nie sprawia żadnych problemów, chodzi jak szwajcarski zegarek. Do 3 tys.obrotów jest trochę mułowaty ale przy wyższych obrotach daje kopa. Silnik kręci się do 6 tys.obr. Wymiana oleju co 20tys.km na full syntetyk 5w30. Brak jakichkolwiek wycieków mimo wieku 9 lat.
Poprzednio użytkowałem Opla i ilość usterek jakie przez 8 lat miałem w Oplu była zatrważająca. W Hondzie zapomniałem co to awarie. Szczerze polecam każdemu kto ceni sobie niezawodność.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Silnik:
Honda Jazz 1.2
Rocznik / Przebieg:
2009 / 103tys.
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
21.02.2017Rafał
(9.0)
Opinia:
Silniczek idealny do miasta i na odcinki do 100km potem jest troche męcząca jazda jest głośno w kabinie.Po za tym zero problemów tylko tankowanie i jazda,auto lubi bardzo wysokie obroty jest wtedy bardzo zrywne a przy tym nie pali więcej wszystko mieści się w przedziale
6-7 l.Jestem zadowolony i mogę szczerze polecić .